სამოდელო გაკვეთილები

                                                           გაკვეთილის გეგმა
სკოლა -   სსიპ - ნიკო ბაგრატიონის (ბურის) სახელობის მცხეთის მუნიციპალიტეტის სოფელ მუხრანის #1 საჯარო სკოლა.
მასწავლებლის  სახელი,  გვარი - ნინო  დოლიშვილი
პირადი  ნომერი -
საგანი:  სამოქალაქო განათლება 
სწავლების საფეხური:  საშუალო
კლასი:    9¹  კლასი
მოსწავლეთა  რაოდენობა -  23.    
სსსმ  მოსწავლე -  არ  არის.
გაკვეთილის   თემა:  ადამიანით  ვაჭრობა ( ტრეფიკინგი ) მონობის თანამედროვე ფორმა.
გაკვეთილის   მიზანი:    მოსწავლეები გაიგებენ -  რა არის ტრეფიკინგი, რა საფრთხის მატარებელია ის ცალკეული პიროვნებებისა  და მთლიანად                  საზოგადოებისათვის.
      გაეცნობიან -  ტრეფიკინგის ეტაპებს.
      იმსჯელებენ, როგორ უნდა დაიცვან თავი ტრეფიკინგისაგან ბავშვებმა და მოზარდებმა .
      შეისწავლიან  ადამიანური და პირადი ღირსების  დასაცავად შემუშავებულ საკანონმდებლო რეგულირების  საკითხებს,  სახელმწიფოს მხრიდან    
     პრევენციული მექანიზმების გამოყენების პრაქტიკას. გაეცნობიან შრომის უფლებებს  საკუთარ ქვეყანაში და საზღვარგარეთ 

    გაკვეთილის  ბოლოს მისაღწევი შედეგები:  
    ეროვნული-სასწავლო გეგმის   სტანდარტი   და  მიმართულება - პიროვნული განვითარება                                                                                                                                                                                
მოქ. 10.2.  მოსწავლეს შეუძლია  გაანალიზოს  ადამიანური  ღირსების არსი.                                                                                                                                     
 შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
  1. განმარტავს ადამიანური ღირსების არსს;
  2. განიხილავს ადამიანის ღირსების კრიტერიუმებს სხვადასხვა სოციალურ-კულტურული გარემოში და გამოყოფს უნივერსალურ მსგავსებებს;
  3. მსჯელობს ადამიანური ღირსების პატივისცემის ფაქტორებზე სხვადასხვა საზოგადოებაში;

გაკვეთილის  ბოლოს  მისღწევი  შედეგები:
დემოკრატიული კულტურის კომპეტენციების სარეკომენდაციო ჩარჩოდან , ღირებულებები:
შედეგი თვალსაჩინა, თუ  მოსწავლეს :
1.      შუძლია ადამიანის ღირსებისა და ადამიანის უფლებების დაფასება. 
აღნიშნული ღირებულება ეფუძნება ზოგად რწმენას იმის თაობაზე, რომ თვითოეულ ადამიანს  თანაბარი ღირებულება და ღირსებბა გააჩნია, თანასწორ პატივისცემას იმსახურებს, სარგებლობს ადამიანის თანაბარი უფლებებითა და ძირითადი თავისუფლებებით, და აქედან გამომდინარე , თვითოეულ ადამიანს ამ პრინციპთა შესაბამისად  უნდა ეპყრობოდნენ.

მოსწავლეთა  ორგანიზების  ფორმა:   ინდივიდუალური  და  ჯგუფური.
ძირითადი  სასწავლო  რესურსები: სახელმძღვანელო, დამხმარე  ლიტერატურა:
 საქართველოს კონსტიტუცია,  სისხლისამართლის კოდექსი.  შრომის კოდექსი,  სამართლებრივი კულტურა,
 მოსწავლის წიგნი ტრეფიკინგი - მიგრაციის საერთაშორისო ორგანიზაცია  (IOM)  2009 ,
1948 წლის 10 დეკემბერს  გაეროს მიერ მიღებული - ადამიანის უფლებების საყოველთაო  დეკლარაცია.
 2000 წლის ნოემბერში მიღებული პალერმოს კონვენციის ოქმი.
 მაგნიტური დაფა, ფლიპჩარტის ქაღალდი,ფერადი მარკერები,
 პროექტორი, კომპიუტერი ,
ფილმი „ტრეფიკინგი“ თაბახის ფურცელი,ფერადი წებოვანი ფურცლები,  ცარცი, მარკერი, საწერი კალამი.

შეფასების   მეთოდი:    განმავითარებელი , განმსაზღვრელი, მოსწავლეთა თვითშეფასება, ჯგუფური სამუშაოს შეფასების რუბრიკა , პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა.

წინარე   ცოდნასაქართველოს კონსტიტუცია-თავი II,
 1948 წლის 10 დეკემბერს გაეროს მიერ მიღებული  ადამიანის უფლებათა საყოველთაო დეკლარაცია,
 2000 წლის ნოემბერში  მიღებულ პალერმოს კონვენციის ოქმი.  
 ტრეფიკინგის წინააღმდეგ გამოცემული პირველი სამართლებრივი აქტი.

N
 აქტივობის აღწერა
გამოყენებული მეთოდი/მეთოდები
კლასის ორგანიზების ფორმა/ფორმები
სასწავლო რესურსები
დრო
აქტივობის ბოლოს მისაღწევი შედეგი




1.


A- ფაზა
მოლოდინის განსაზღვრა
გამოწვევა
გაკვეთილის დაწყება ,საორგანიზაციო საკითხებით.
 მოსწავლეთა დასწრების აღრიცხვა. გაკვეთილის თემის და მიზნის გაცნობა.






ვერბალური ახსნა




მთელი კლასი
ფლიპჩარტზე 
გაკვეთილის თემა , მიზანი უცხო სიტყვათა ლექსიკონი.
შეფასების რუბრიკები.



2 - წთ

 მოსწავლეეები ინფორმაციას მიიღებენ გაკვეთილის თემასა და მიზნის შესახებ. გააცნობიერებენ  სიტყვა  ტრეფიკინგს ,დაფიქრდებიან მის არსსა და მნიშვნელობაზე.
2.
მასწავლებელი სვამს კითხვას:
თვენი აზრით,
 ა)„რატომ მიდიან საზღვარგარეთ სამუშაოდ? “მოსწავლეთა პასუხების მიხედვით ადგენს ასოციაციურ რუკას, „საზღვარგარეთ მუშაობა“
ბ)კანონიერად გადიან ,თუ არა ისინი ქვეყნიდან.???
გონებრივი იერიში



კითხვა პასუხი
მთელი კლასი




მთელი კლასი





ცარცი, დაფა, ფერადი ფურცლები.

ვარაუდების გამოთქმა წერილობით.


მე-9-ე კლასის სახელმძღვანელო

5 - წთ.
მოსწავლეები ამოიცნობენ , გაიზიარებენ, კანონიერი  და უსაფრთხო მიგრაციის შესაძლებლობას,
 გააცნობიერებენ უკანონო მიგრაციის საფრთხეს. 
გაეცნობიან უცხოეთში არსებულ საელჩოებისა და საკონსულოების, როლსა და უფლებამოსილებას,  საქარველოს მოქალაქეების, ტრეფიკინგისაგან დაცვის საქმეში






3.



 B-ფაზა
სიღრმისეული წვდომა

ახალი მასალის ახსნა
ტრეფიკინგი 
პედაგოგის მიერ ცნებების დეფინიცია და ინფორმაციის
გაცნობა.



მინი ლექცია  
  



მთელი კლასი
9 - კლასის -
სახელმძღვანელო    საქართველოს კონსტიტუცია. სისხლის სამართლის კოდექსი.
სახელმწიფოსა და მოქალაქეობის  განმარტება.


 5 - წუთი
მოსწავლეები გაიღრმავებენ    ცოდნას  ტრეფიკინგის  შესახებ.
 იმსჯელებენ   ტრეფიკინგზე - როგორც დანაშაულის ერთ-ერთ სახეზე სისხლის სამართლის კოდექსში. იმსჯელებენ აგრეთვე კონსტიტუციის მე-2 თავზე.
4








5.


პედაგოგი კლასს ყოფს ჯგუფებად და სთხოვს დამოუკიდებლად  გაეცნონ   სიტუაციებს.


პრეზენტაცია



ტექსტის ანალიზი.








პრეზენტაცია








ჯგუფური სამუშაო









ფურცელზე ამობეჭდილი სიტუაციები ჯგუფებისთვის.
ფერადი ფურცელი,მარკერი,კალამი.



5 - წუთი.









9 - წუთი

არსებული სატუაციიდან გამომდინარე, ჩამოთვლიან და დაწერენ ადამიანის მიმართ განხორციელებულ დანაშაულის ნიშნებს.


 ამოიცნობენ ,არის, თუ არა მოცემულ სიტუაციაში ტრეფიკინგის ფაქტები , გააანალიზებენ, შეფასებენ, და განსაზღვრავენ  რეკომენდაციას.





6.

















7.
C- ფაზა
გამთლიანება რეფლექსია 
(უკუკავშირი)

პედაგოგი არსებული და ახალი ცოდნის გამთლიანების   მიზნით , მიმართავს ვიდეო მასალას. ფილმის მიმდინარეობისას აკეთებს პაუზას და სვამს კითხვებს.
ფილმი - ტრეფიკინგი-მიგრაციის საერთაშორისო ორგანიზაცია  (IOM) 2009






პედაგოგი აკეთებს განმსაზღვრელ შეფასებას
 კითხვა პასუხი

ფილმის ჩვენება.



მთელი კლასი 

მთელი კლასი  
ინდივიდუალური
















ინდივიდუალური
 კომპიუტერი,
პროექტორი  

ფურცლები, კალმები.
15  წთ.























2 წუთი.
მოსწავლეები გააცნობიერებენ ტრეფიკინგთან დაკავშირებულ საფრთხეს.  გაერკვევიან ტრეფიკინგის პრობლემის არსში.
 ჩამოთვლიან:
 ტრეფიკინგის ეტაპებს, გადაჭრის გზებს,  შეძლებენ  ინფორმაციის სანდო წყაროებიდან მოძიებას. ობიექტური ინფორმაციიდან სწორი გადაწყვეტილების მიღებას.  
გაიხსენებენ  საქართველოს ისტორიიდან ტრეფიკინგის წინააღმდეგ გამოცემულ პირველ ქართულ სამართლებრივ აქტს.





8.
დავალება :   
   ესე
შესაძლებელია, თუ არა
ტრეფიკინგის  პრევენცია თანამედროვე სანყაროში???


დაწერეთ  ესე

მთელი კლასი ინდივიდუალური
რვეული , ფურცელი, კალამი.
2 წუთი.
მოსწავლეთა მიერ შესრულებული ნამუშევრები.









გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:
მოსწავლეები გააცნობიერებენ „ტრეფიკინგთან“  დაკავშირებულ  საფრთხეს, შეძლებენ იმ  მიზეზების დადგენას,  რომელთა გამო შეიძლება ახალგაზრდა გახდეს  ტრეფიკინგის მსხვერპლი  და  ადამიანის  უფლებების  შესახებ  მიღებულ თეორიულ ცოდნას, გამოიყენებენ ყოველდღიურ  პრაქტიკაში. კრიტიკულად   შეაფასებენ თავის საქციელს.
თემის შესწავლის შემდეგ მოსწავლე  შეძლებს:                                                                                                                                                                 გამოყოს --ადამიანით ვაჭრობის  (ტრეფიკინგის ), როგორც პიროვნების მიმართ ჩადენილი დანაშაულის ნიშნები.                                                                                                                                                                                     გაერკვეს-- ადამიანით ვაჭრობის  (ტრეფიკინგის ) პრობლემის არსში.                                                                                                                        გაიზიაროს --კანონიერი და უსაფრთხო მიგრაციის შესაძლებლობა..                                                                                                                     ამოიცნოს -- უკანონო მიგრაციის საფრთხე და გააცნობიეროს, ადამიანით ვაჭრობასტან (ტრეფიკინგთან)  დაკავშირებული რისკი, შეიძინოს - ინფორმაციის სანდო წყაროებიდან, მოძიების უნარი.                                                                                                                                                        გამოავლინოს --- გადაწყვეტილების  დამოუკიდებლად მიღების უნარი.                                                                                                                    შეძლოს --- ობიექტური ინფორმაციის საფუძველზე  სწორი გადაწყვეტილების მიღება.                                                                                    გაიზიაროს -- გამოყოს --ადამიანით  ვაჭრობის  (ტრეფიკინგის) მსხვერპლთა მიმართ არსებული სტერეოტიპული და დისკრიმინაციული  წარმოდგენების  უარყოფიტი მხარე.                                                                                                                                                              გააცნობიეროს   მიზეზ - შედეგობრივი  კავშირი სქესთა უთანასწორობასა  და ადამიანით ვაჭრობას   - ტრეფიკინგს შორის.
მოსწავლეები შეიძენენ გარკვეულ ცოდნას  და ჩამოუყალიბდებათ   სხვა ადამიანის მიმართ ურთიერთ  პატივისცემისა და პასუხისმგებლობის  უნარ-ჩვევები
შეფასების ტიპები და მეთოდები:
განმავითარებელი  და განმსაზღვრელი შეფასება.
მოსწავლეთა თვითშეფასება.
პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა.
ჯგუფური  სამუშაოს რუბრიკა. 

პედაგოგი  :    ნინო  დოლიშვილი
                                        2019   წლის      4    მარტი



პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა

1-2 ქულა
3-4 ქულა
5-6 ქულა
7-8 ქულა
9-10 ქულა
საკითხის  წარდგენა/პრობლემის იდენტიფიცირება
საკითხი არაადექვატურად არის წარმოდგენილი.  პრობლემა არ არის იდენტიფიცირებული.
ვერ პასუხობს დასახულ მიზანს.
საკითხი ზედაპირულად არის  წარმოდგენილი . პრობლემა  არ არის იდენტიფიცირებულია. არ შეესაბამება საკითხს. ვერ პასუხობს ადექვატორულად.
საკითხი  ნაწილობრივ არის წარმოდგენილი . თუმცა არასრულყოფილად.
პრობლემა არ არის იდენტიფიცირებულია.
პასუხობს არადამაჯერებლად.
შესაბამის კანონდებლობაზე ნაწილობრივ არის  მორგებული.



საკითხი ამომწურავად არის  წარმოდგენილი . პრობლემანაწილობრივ არის   იდენტიფიცირებული და  შესაბამის კანონდებლობას არის მორგებული.


საკითხი ამომწურავად არის  წარმოდგენილი . პრობლემა იდენტიფიცირებული და შესაბამის კანონდებლობას არის მორგებული.
საინტერესო და  დამაჯერებლად  საუბრობს.












 მოსწავლის თვითშეფასების სქემა

რა იყო გაკვეთილზე შენთვის ყველაზე საინტერესო?
რა ისწავლე ამ გაკვეთილზე?
რა გააკეთე ამ გაკვეთილზე?
ვისთან ერთად იმუშავე?
რა გააკეთე კარგად? რა იყო შენი წარმატების მიზეზი?
რა ვერ გააკეთე კარგად?რა იყო შენი წარუმატებლობის მიზეზი?
რა გინდა, შემდეგში უკეთ გააკეთო?





ჯგუფური მუშაობის შეფასების რუბრიკა

შეფასება
ქულა
ჯგუფი 1
ჯგუფი 2
ჯგუფი 3
ჯგუფის ყველა წევრი ჩართულია მუშაობაში




ჯგუფის ყველა წევრი უსმენს ერთმანეთს




ჯგუფის წევრები თანამშრომლობენ
(აზრის გამოყოფის თანაბარი პირობები)




ჯგუფი პრეზენტაციისას წარმოადგენს მთავარ იდეას, აკეთებს დასკვნას




ჯგუფი პასუხობს შეკითხვებს




ჯგუფი იცავს დროის ლიმიტს




ჯამი









situacia 1 :anazRaurebis gareSe muSaoba
nugzarma kerZo dacvis samsaxurSi daiwyo muSaoba. samuSao mZime da sapasuxismgeblo iyo da RamisTevas moiTxovda. nugzari Zalian iRleboda, magram im imediT, rom sakuTari Semosavali eqneboda, Tavs ar zogavda. Tvis bolos, xelfasis gadaxdis dro rom dadga, damqiraveblebma TanamSromlebs bodiSi mouxades, rom finansuri problemebis gamo xelfass jer ver gascemdnen. sTxoves, erTi Tve moeTminaT, momdevno Tvis bolos ki yvelas srulad aunazRaurdeboda Sroma. nugzarma daijera da isev Tavdauzogavad muSaobda, magram, meore Tvis bolosac igive ganmeorda. male sxva TanamSromlebisagan Seityo, rom am kompaniaSi adamianebs anazRaurebis gareSe TveobiT amuSavebdnen, Semdeg an arasrulad uxdidnen xelfass an gaurkvevel mizezs gamouZebnidnen da uxelfasod aTavisuflebdnen.

jgufSi waikiTxeT „situacia 1“ და უპასუხეთ კითხვებს:
• rogor fiqrobT, trefikingis msxverplia nugzari? ra gaZlevT aseTi Sefasebis safuZvels?
• ras urCevT mas, rogor imoqmedos?

situacia 2 SeTavazebiT motyuebulebi
nata da nona aRfrTovandnen sagazeTo reklamiT, romelic sazRvargareT samodelo biznesSi muSaobas exeboda. maT miTiTebul misamarTs miakiTxes da SexvedriT imdenad kmayofili darCnen, rom aRar ufiqriaT saagentos Sesaxeb informacia daezustebinaT. qveynidan gasvlis survilma da warmatebuli top-modelis perspeqtivam ara marto gogonebs, aramed maT mSoblebsac daaviwya usafrTxoeba. kompaniam vizebi moamzada da gogonebs dahpirda, rom saberZneTSi Casulebs partniori organizacia daxvdebodaT. orive ojaxma winaswar sakmaod didi Tanxa gadaixada da gamgzavrebisaTvis daiwyo mzadeba. sakonsuloSi gasaubrebaze misulma gogonebma policiis warmomadgenlis yuradReba miipyres; policia daukavSirda sxvadasxva organizacias Tavis qveyanaSi da vizis warmdgenis Sesaxeb informacia miiRo. aRmoCnda, rom dokumentebSi dafiqsirebuli „ucxouri partniori“ organizaciis Sesaxeb arsebobda eWvi, rom maTi viziT qveyanaSi Casulebs eqsploatatorebs gadascemdnen, romlebic lamaz gogonebs Ramis barebsa Tu klubebSi iZulebiT samuSaos asrulebinebdnen. gaqcevis saSualeba rom ar hqonodaT, organizaciis warmomadgenlebi maT pasportebs arTmevdnen. samarTaldamcvelebi ver axerxebdnen damnaSaveTa dakavebas, radgan sabuTebis gareSe darCenili gogonebi policiur struqturebs ver mimarTavdnen. nona da natas gauWirdaT aseTi informaciis dajereba. isini darwmunebuli iyvnen, rom maT msgavsi problema ar SeeqmnebodaT, amitom sazRvargareT wasasvlelad sxva gzebi dasaxes.
jgufSi gaecaniT „situacia 2“-s da upasuxeT kiTxvebs:
• ratom ar sjeraT gogonebs, rom SeiZleba trefikingis msxvepli gaxdnen?
• ramdenad arian isini dazRveuli trefikingis safrTxisgan?
• Tqveni azriT, ratom ar mimarTaven ucxo qveyanaSi „monebad“ myofi adamianebi samarTaldamcavebs dasaxmareblad?
situacia 3 trefikingis msxverpli
aWaraSi mcxovrebi 20 moqalaqe, romlebsac nacnobebma TurqeTSi samuSaod wasvla vinme ramazis dasaqmebis biuros saSualebiT SesTavazes, Turqi fermeris xelSi moxvda. ori wlis ganmavlobaSi isini orasamde sxva muSasTan erTad kartofilis plantaciebSi anazRaurebis gareSe muSaobdnen. jaWviT dabmulebs, dRe-RameSi mxolod 2 sT aZlevdnen Zilis saSualebas. „sarikendis dasaxlebaSi aTobiT qarTvels monurad gvaSromebden. saSinel pirobebSi viyaviT, ar iyo sapirfareSo, dReSi erTxel mxolod kartofilis an bardis wvnians gvaWmevdnen, sardafSi gvketavdnen da TevzebiviT Camwkrivebuli iatakze viZinebdiT. ukan dabrunebas viTxovdiT, ras ar vpirdebodiT, magram uars gveubnebodnen. Cven arc gzis fuli gvqonda da sabuTebic ramazma daitova.“ - ganucxades Jurnalistebs samarTaldamcavebis mier gaTavisuflebulma pirebma, romlebic trefikingis მსხვერპლი იყვნენ.
გაეცანით „situacia 3“-s da upasuxe kiTxvebs:
• ratom gaxdnen es adamianebi trefikingis msxvepli?
 • Seni azriT, rogor unda moqceuliyvnen es adamianebi sazRvargareT tyveobaSi yofnis dros?
• Seni azriT, rogor unda moqceuliyvnen isini samSobloSi dabrunebis Semdeg?

rogor unda daicvas adamianma Tavi, rom trefikingis msxvepli ar

Комментариев нет:

Отправить комментарий