სსიპ. ნიკობაგრატიონის (ბურის) სახელობს
მცხეთის მუნიციპალიტეტის
მუხრანის1
საჯარო სკოლა
სამოქალაქო განათლება
თემატური
გეგმა
პედაგოგი:
ნინო დოლიშვილი
ს ი ლ ა ბ უ
ს ი
კლასი - X
საგანი -სამოქალაქოგანათლება
ძირითადი,
კვირეული 3 საათი.
მასწავლებელი -
ნინო დოლიშვილი
სასწავლო მასალა -
ძირითადი სახელმძღვანელო ,, სამოქალაქო განათლება
X“დამხმარესახელმძღვანელო: ,, როგორ როგორ გავხდე აქტიური მოქალაქე“ ; ,,თანამშრომლობა ადგილობრივ
ხელისუფლებასთან :, მონაწილეობა სკოლის თვითმმართველობაში, სამოქალაქო ეკონომიკა, ვიდეო და აუდიო მასალები.
წლის განმავლობაში განსახილველი
ძირითადი საკითხები
1.
პიროვნული
განვითარება
2.
მდგრადი განვითარება
3.
თვითმმართველობა
და მმართველობა
წლის ბოლოს მისაღწევი
შედეგები მიმართულებების მიხედვით.
I.პიროვნულიგანვითარება
1.მოსწავლეს
შეულია თვითდამკვიდრება საზოგადოებაში .
2. მოსწავლეს
შეუძლია გაანალიზოს ადამიანური
ღირსების არსი.
3.მოსწავლეს
შეუძლია დააკავშიროს თავისუფალი პიროვნებისა და აქტიური მოქალაქის
თვისებები.
4.მოსწავლეს
შეუძლია კრიტიკულად შეაფასოს საკუთარი მომავალი საქმიანობის გეგმა.
II. მდგრადი განვითარება
1.მოსწავლეს
შეუძლია გააზრებული მონაწილეობა
და თანამშრომლობა სოციალური
პრობლემების გადაწყვეტაში.
2. მოსწავლეს
შეუძლია გაანალიზოს მრავალფეროვან საზოგადოებაში სამართლიანი
ურთიერთობების უზრუნველყობის საშუალებები.
3. მოსწავლეს
შეუძლია სამოქალაქო საზოგადოების
ძირითადი საფუძლების კვლევა.
4. მოსწავლეს შეუძლია მდგრადი
განვითარების შესაძლებლობების კვლევა.
III.თვითმმართველობის
და მმართველობა.
1.
მოსწავლეს
შეუძლია გაანალიზოს საქართველოს სახელმწიფო
მმართველობის სისტემის განვითარების პროცესი.
2.
მოსწავლეს
შეუძლია საქართველოს მოქალაქის
საზოგადოებრივი შესაძლებლობების კვლევა
და გამოყენება.
3.
მოსწავლეს
შეუძლია გაანალიზოს მოქალაქეების როლი
ქვეყნის დემოკრატიაში.
ძირითადი მეთოდები რომლებიც
გამოყენებული იქნება ამ ამ საკიტხების
შესწავლისაას და შეფასებისას.
·
ახალი იდეების დაკავშირება
არსებულ ცოდნასთან
·
მოდელირება
·
ჩრჩოს მეთოდი
·
არტიკულაცია
·
რეფლექსია
·
თანამშრომლობა
·
გონებრივი
იერიში
·
ჯგუფური მუშაობა
·
საკლასო დისკუსია
·
კითხვის სტრატეგიები
·
კოგნიტური
სქემები
·
როლური ტამაში
·
დებატები
·
მინი ლექცია
შეფასებები
·
მასწავლებლის
დაკვირვებაბა
·
ტესტირება
·
კომენტარი
·
თვითშეფასება
·
ფორტფოლიო~
·
ქულა
·
პრეზენტაცია
·
საშინაო დავალება
·
რუბლიკები.
თემატური გეგმა
2018- 2019 სასწავლო
წელი
#
|
თემის დასახელება
პიროვნული განვითარება
|
დრო
|
შენიშვნა
|
1
|
სრულწლოვანება
|
16.09
|
|
2
|
დროის ხაზი
|
19.09
|
|
3
|
მომავლის დაგეგმვა
|
20.09
|
|
4
|
სტრატეგიული გეგმები
|
23.09
|
|
5
|
როგორ შევაფასოთ
ჩვენი წარმატება
|
26.09
|
|
6
|
პრაქტიკუმი:
სკოლის სტრატ.გეგმის განხორციელება
|
27.09
|
|
7
|
თვითშეფასება, გარეშეფასება, თვითგანვითარება
|
30.09
|
|
8
|
განათლების
მიღების შესაძლებლობები
|
3.10
|
|
9
|
განათლების მიღების
შესაძლებლობები
|
4.10
|
|
10
|
სპეციალიზაცია და
პროფსიონალიზმაი
|
710
|
|
11
|
სპეციალიზაცია და პროფეზიონალიზმა
|
10.10
|
|
12
|
დებატები: ადამიანი თავად
ქმნის საკუთარ მომავალს
|
11.10
|
|
13
|
დებატები: ადამიანი თავად ქმნის
საკუთარ მომავალს
|
1710
|
|
14
|
შრომის ბაზარი
|
18.10
|
|
15
|
პრაქტიკუმი: ვითმაშოთ
არჩევნები
|
21.10
|
|
16
|
ეკონომიკური საქმიანობის ძირითადი
სფეროები
|
24.10
|
|
17
|
შემაჯამებელი
სამუშაო #1
|
25.10
|
|
18
|
შრომითი ურთიერთობები
|
28:10
|
|
19
|
პრაკტიკუმი:
შრომითი ხელშეკრულება
|
31:10
|
|
20
|
ახალგაზრდობა ადამიანით
ვაჭრობის რისკ ჯგუფი
|
111
|
|
21
|
ხალგაზრდების ტრეფიკინგის
მსხვერპლად გახლომის
|
4.11
|
|
22
|
ვინ და როგორ
ხდება ტრეფიკინგის მსხვერპლი
|
711
|
|
23
|
კვლევა
|
8.11
|
|
24
|
პროფესიის დადებითი და უარყოფითი მხარეები
|
11.1
|
|
მდგრადიგანვითარება
|
|||
25
|
განათლება მდგრადი
განვითარებისათვის
|
14.11
|
|
26
|
სამოქალაქო მონაწილეობა
|
15.11
|
|
27
|
დაინტერესებული მხარეების
ანალაიზი
|
18.11
|
|
28
|
რა ფაქტორები
მოქმედებს მონაწილეობის ხარისხზე
|
21.11
|
|
29
|
მონაწილეობა და
მოტივაცია
|
22.11
|
|
30
|
დებატები: გადაწყვეტილების მიღებაში
დინტ . მხარეები
|
25.11
|
|
31
|
დებატები: გადაწყვეტილების მიღებაში
დაინტ . მხარეები
|
28.11
|
|
32
|
საზოგადოებრივი გაერთიანებები
|
29.11
|
|
33
|
თანასწორობა და სამართლიანობა
|
2.12
|
|
34
|
შემაჯამებელი სამუშაო
#2
|
5.12
|
|
35
|
სოციალური დაცვა
და მისი გარანტიები
|
6.12
|
|
36
|
დებატები
: მოქალაქეთა სოც . დაცვა სახელმწ.
ვალდებულებაა
|
9.12
|
|
37
|
დებატები
: მოქალაქეთა სოც . დაცვა სახელმწ.
ვალდებულებაა
|
12.12
|
|
38
|
ეფექტური ეომინიკაცია
|
13.16
|
|
39
|
პრაქტიკუმი:
აქტიური მოსმენის ტექნიკა
|
16.12
|
|
40
|
დებატები: მაღალ კლასებში
მშობელთა კრებების მოწყ. საჭ. არაა.
|
19.12
|
|
41
|
დებატები: მაღალ
კლასებში მშობელთა
კრებების მოწყ. საჭ. არაა.
|
20.12
|
|
42
|
მასობრივი ინფორმაციის საშუალებები
|
23.12
|
|
43
|
პროექტი: ჯანსაღი ხოვრების წესის პოპულარიზაცია სკოლაში
|
26.12
|
|
44
|
პროექტი: ჯანსაღი ცხოვრების
წესის პოპულარიზაცია სკოლაში
|
27.12
|
|
45
|
ფაქტი და მოსაზრება
|
17.01
|
|
46
|
ფაქტი და მოსაზრება
|
20.01
|
|
47
|
დებატები: სოც.
ქსელები ხელს უშლის მოსწავლეებს სწავლაში.
|
23.01
|
|
48
|
დებატები: სოც.
ქსელები ხელს უშლის მოსწავლეებს სწავლაში.
|
24.01
|
|
49
|
კონფლიქტის თეორიული
საფუძვლები.
|
27.01
|
|
50
|
პრაქტიკუმი:
ვალდებულებები და პასუხისმგებლობები ოჯახში.
|
30.01
|
|
51
|
დებატები: ახალგაზრდა ოჯაახი
ცალკე უნდა ცხოვრობდეს.
|
31.01
|
|
52
|
დებატები: ახალგაზრდა ოჯაახი
ცალკე უნდა ცხოვრობდეს.
|
3.02
|
|
კონკურენცი
თუ თანამშრომლობა
|
6.02
|
||
54
|
შემაჯამებელი სამუშაო # 3
|
7.02
|
|
55
|
კონფლიკის ტიპები
|
10.02
|
|
56
|
პრობლემა და მისი გადაწყვეტის გზები.
|
13 .02
|
|
57
|
პრობლემა და მისი გადაწყვეტის გზები.
|
14.02
|
|
58
|
პრაქტიკუმი:
საზოგადოებრივი პრობლემები მედიში.
|
17.02
|
|
59
|
კვლევა: საზოგადოებრივი აზრი
კვლევა სკოლაში
|
20.02
|
|
60
|
კვლევა: საზოგადოებრივი აზრი
კვლევა სკოლაში
|
21.02
|
|
61
|
პროექტი: საზოგადოებრივი პრობლემების
მოგვარება
|
24.02
|
|
62
|
პროექტი: საზოგადოებრივი პრობლემების
მოგვარება
|
27.02
|
|
თვითმმართველობა
და მმართველობა
|
|||
63
|
საქართველოს სახელმწიფო
მმართველობის განვითარება.
|
28.02
|
|
64
|
სახელმწიფოს ძირითადი
ნიშნები.
|
6.03
|
|
65
|
საქთველოს ხელისუფლების შტოები.
|
7.03
|
|
66
|
საქართველოს კონსტიტუცია
|
10.03
|
|
67
|
ადგლობრივი თვითმმართველობა
|
13.03
|
|
68
|
რა არის კანონი და რისტვის არ სებობს
იგი?
|
14.03
|
|
69
|
მოქალაქე და კანონი.
|
17.03
|
|
70
|
შემაჯამებელი სამუშაო
#4
|
20.03
|
|
71
|
არასრულწლოვანთა დანაშაული
|
21.03
|
|
72
|
პრაქტიკუმი: ჩვენ ვიღებთ
კანონს
|
24.03
|
|
73
|
დებატები: თუ
კანონი უსამართლოა მაინც
კანონის მიხედვით უნდა მოვიქცეთ.
|
27.03
|
|
74
|
დებატები: თუ
კანონი უსამართლოა მაინც
კანონის მიხედვით უნდა მოვიქცეთ.
|
8.03
|
|
75
|
რისთვის არსებობენ
სამართალდამცავი ორგანოები?
|
31.03
|
|
76
|
დებატები: კანონის დაცვის საუკეთესო
გზა სასჯელის სიმკაცრეა.
|
3.04
|
|
77
|
დებატები: კანონის დაცვის საუკეთესო
გზა სასჯელის სიმკაცრეა.
|
4.04
|
|
78
|
რა არის პოლიტიკა
|
7.04
|
|
79
|
სახელმწიფო
მოხელე და საზოგადოებრივი კონტროლი.
|
10.04
|
|
80
|
სახელმწიფო მოხელე და
საზოგადოებრივი კონტროლი
|
11.04
|
|
81
|
სახელმწიფოთა ტიპები.
|
21.04
|
|
82
|
ურთიერთობა სხვა
სახელმწიფოებთან
|
24.04
|
|
83
|
დემოკრატია
|
25.04
|
|
84
|
არჩევითი დემოკრატია
|
28.04
|
|
85
|
ხელისუფლება და დემოკრატია
|
1.05
|
|
86
|
კვლევა: არჩევანის კრიტერიუმები.
|
2.05
|
|
87
|
კვლევა :
არჩევნების კრიტერიუმები.
|
5.05.
|
|
88
|
მონაწილეობა
|
8.05
|
|
89
|
ინფორმაციის
თავისუფლება
|
15.05
|
|
90
|
შემაჯამებელი სამუშაო #5
|
16.05
|
|
91
|
გამჭვირვალობა და საჯაროობა
|
22.05
|
|
92
|
დემოკრატიული
სკოლის მოდელი დ მოსწავლის უფლებები.
|
.23.05
|
|
93
|
ადამიანის ღირსება
|
29.05
|
|
94
|
პრაქტიკუმი:
სასამართლო პროცესის იმიტაცია
|
30.05
|
|
95
|
პრაქტიკუმი:
სასამართლო პროცესის იმიტაცია
|
.2.06-5.06
|
|
96
|
პროექტი: სამოქალაქო განათლება
- სწავლა სწავლებისათვის
|
6.06-9.06
|
|
97
|
პროექტი: სამოქალაქო განათლება
- სწავლა სწავლებისათვის
|
12.06 13.06
|
თემატური
კლასი - IX
საგანი - სამოქალაქო განათლება
მასწავლებელი
- ნინო დილიშვილი
სასწავლო მასალა
- ძირითადი სახემძღვანელო ,, სამოქალაქო განათლება IX’’
დამხმარე სახემძღვანელო : როგორ გავხდე აქტიური მოქალაქე ; თანამშრომლობა
ადგილობრივ ხელისუფლებასთან ; მონაწილეობა სკოლის თვითმმართველობაში ; ვიდეო და
აუდიო მასალები.
წლის განმავლობაში განსახივლელი
ძირითადი საკითხები:
1.პიროვნული
განვითარება
2.მდგრადი
განვითარება
3.თვითმმართველობა და მმართველობა
წლის ბოლოს მისაღწევი
შედეგები მომართულებების მიხედვით.
I.
პიროვნული განვითარება
1. მოსწავლეს შეუზლია
გაანალიზოს საკუთარი პიროვნული
თვისებები, მისწრაფებები და შესაძლებლობები.
2. მოსწავლეს
შეუძლის განსაძგვროს საკუთარი ადგილი და მნიშვნელობა საზოგადოებაში.
3. მოსწავლეს
შეუძლია გაანალიზოს პროფეზიონალიზმის მნიშვნელობა პიროვნების განვითარებისათვის.
4. მოსწავლეს
შეუძლია შეადგინოს საკუთარი მომავალი საქმიანობის გეგმა.
II.
მდგრადი განვითარება ~
1. მოსწავლეს შეუძლია პიროვნებისა და საზოგადოებისათვის მნიშვნელობის გააზრებით მისდიოს ცხოვრების ჯანსაღ
წესს.
2. მოსწავლეს შეუძლია
საზოგაოებრივი უასაფრთხოების ძირითად
პრობლემების გადასაჭრელად თანამშრომლობა.
3. მოსწავლეს
შეუძლია ერთმანეთთან დააკავშიროს საქართველოს მრავალფეროვნების ძირითადი მახასიათებლები.
4. მოსწავლეს
შეუძლია საზოგადოებაში მშვიდობიანი
თანაარსებობის საფუძვლებისა და პირობების
კვლევა.
III.თვითმმართველობა და
მმართველობა
1.
მოსწავლეს შეუძლია
გაანალიზოს საქართველოს მოქალაქის კონსტიტუციური
უფლებები და ტავისუფლებები,
მოვალეობები და პასუხისმგებლობები
3. მოსწავლეს შეუზლია გაანალიზოს
საქართველოს სახელმწიფო მმართველობის
სისტემა.
2.
მოსწავლეს
შეუძლია სკოოლიას თვითმმართველობის დემოკრათიულ
პროცესებში ნაყოფიერი მონაწილეობა.
ძირითადი მეთოდები
რომლებიც გამოყენებული იქნება ამ საკითხების შესწავლისას და შეფასებისას.
·
ახალი
იდეების დაკავშირება არსებულ ცოდნასთან.
·
მოდელირება.
·
ჩრჩოს
მეთოდი
·
ართიკულაცია.
·
რეფლექსია.
·
თანამშრომლობა.
·
გონებრისვი იერიში.
·
ჯგუფური
მუშაობა.
·
საკლასო
დისკუსია.
·
კითხვის
სტრადეგიები.
·
კოგნიტური
სქემები.
·
მინი
ლექცია.
·
ინფორმაციის
დამუშავება ინდივიდუალურად.
·
დეპადები.
·
როლური თამაში.
შეფასებები
·
დკვრვება.
·
კომენტარი.
·
ტესტირება
·
თვითშეფასება
·
პრეზენტაცია
·
ქულა
·
პორთფოლიო
·
რუბრიკები
·
საშინაო
დავალება.
თემატური გეგმა
2018—2019 სასწავლო
წელი
#
|
თემის დასახელება
|
დრო
|
შენიშვნა
|
|
პიროვნული განვითარება
|
1-ლი სემესტრი
|
|||
1
|
პიროვნების არსი
|
16.09
|
||
2
|
ღირებულებები და პრინციპები
|
20.09
|
||
3
|
მოთხოვნილებები და ინტერესები
|
23.09
|
||
4
|
თავისუფალი ნება და გადაწყვეტილებები
|
27.09
|
||
5
|
ადამიანის უფლებები და მოვალეობები
|
30.09
|
||
6
|
ადამიანი უფლებები და ოვალეობები
|
4.10.
|
||
7
|
ვირჩევთ პროფესიას
|
7.10
|
||
8
|
ვრჩევთ პროფესიას
|
11.10
|
||
9
|
შრომის ბაზარი
|
18.10
|
||
10
|
შექმენი შენი კეთილდღეობა
|
21.10
|
||
11
|
ბაზარი და კონკურენცია
|
25.10
|
||
12
|
ადამიანი სოციალური არსებაა
|
28.10
|
||
13
|
სკოლა საზოგადოების მოდელი
|
1.11
|
||
14
|
ოჯახი ძირითადი საზოგადოებრივი ინსტიტუტი
|
4.11
|
||
15
|
შემაჯამებელი სამუშაო #1
|
8.11----------
|
------------------------
|
|
16
|
პრაკტიკუმი
|
11.11
|
||
17
|
პიროვნული და საზოგადოებრივი კონფლიკტები
|
15.11
|
||
18
|
კონფლიკტის მოგვარების
სამართლიანი გზები
|
18.11
|
||
19
|
მრავალფეროვნება მულტიკულტურალიზმი
|
22.11
|
||
20
|
პრაკტიკუმი
|
25.11
|
||
თვითმმართველობა
და მმართველობა
|
29.11
|
|||
21
|
რა არის
სახელმწიფო
|
2.12
|
||
22
|
სახელმწიფო
მმართველობის მოწყობა
|
6.12
|
||
23
|
სახელმწიფოს ტერიტორიული
მოწყობა
|
9.12
|
||
24
|
კონსტიტუცია
|
13.12
|
||
25
|
შემაჯამებელი სამუშაო
#2
|
16.12
|
----------------------
|
|
26
|
რას ნიშნავს
იყო საქართველოს მოქალაქე
|
20.12
|
||
27
|
ხელისყფლების
დანაწილება და მართვის დონეები
|
23.12
|
||
28
|
საკანონდებლო
ხელისუფლება
|
27.12
|
მე-2- სემესტრ
|
|
29
|
აღმასრულებელი
ხელისუფლება
|
17.01
|
||
30
|
ასამართლო
ხელისუფლება
|
20.01
|
||
31
|
ნაფის
მსაჯულთა სასამართლო
|
24.01
|
||
32
|
დემოკრატია
და მისი ბარომეტრი
|
27.01
|
||
33
|
დემოკრატიის
ისტორია და საქართველო
|
31.01
|
||
34
|
მონაწილეობა დემოკრატიაულ მმართველობაში
|
3.02
|
||
35
|
სასამართლო
და მორალი
|
7.02
|
||
36
|
თვითმმართელობა
და თვითმმართველობაში მონაწილეობა
|
10.02
|
||
37
|
შემაჯამებელი
სამუშაო #3
|
14.02
|
----------------------
|
|
38
|
პრაქტიკუმი
|
17.02
|
||
39
|
მოსწავლეთა
თვითმმართველობა
|
21.02
|
||
40
|
მსწავლეთა
თვითმმართველობა
|
24.02
|
||
41
|
პრაქტიკუმი:
ჩვენი კლასის კონსიტუცია
|
28.02
|
||
42
|
არჩევნები
|
7.03
|
||
43
|
არჩევნები
|
10.03
|
||
44
|
პრაქტიკუმი:
ვატარებთ არჩევნებს
|
14.03
|
||
45
|
პრაქტიკუმი:
ვატარეთ არჩევნებს
|
17.03
|
||
მდგრადი განვითარება
|
21.03
|
|||
46
|
უსაფრთხო
სკოლა
|
24.03
|
||
47
|
უსაფრთხო
სკოლა
|
28.03
|
||
48
|
ტრეფიკინგი
მონობის თანამედროვე ფორმა
|
31.03.
|
||
49
|
უსაფრთხო
მიგრაცია
|
4.04
|
||
50
|
შემაჯამებელი
სამუშაო #4
|
7.04
|
--------------------
|
|
51
|
ჯანსაღი
ცხოვრების წესი
|
11.04
|
||
52
|
ჯანსაღი
ცხოვრების წესი
|
21.04
|
||
53
|
თამბაქო
|
25.04
|
||
54
|
ალკოჰოლი
|
28.04
|
||
55
|
ნარკოტიკი
|
2.05
|
||
56
|
აივ
- ინფექცია
|
5.05
|
||
57
|
ტუპერკულიოზი
|
16.05
|
||
58
|
შემქჯქმებელი სამუშაო
# 5
|
19.05
|
---------------------
|
|
59
|
შენდაეკონომიკა
|
23.05
|
||
60
|
გვაქვს
საქონელი და მომსახურება
|
30.05
|
||
61
|
რესურსები
და მისი სახეები
|
2.06
|
||
62
|
ბიუჯეტი
და გადაახადები
|
6.06
|
||
63
|
ბიუჯეტები
და გადასახადები
|
9.06
|
||
64
|
შემაჯამებელი სამუშაო #5
|
13.
06
|
||
65
|
ინვესტიციები
და მოგება
|
13.06
|
||
66
|
ინვესტიციები
და მოგება
|
14.06
|
||
67
|
პრაქტიკუმი
|
14.06
|
||
68
|
პრაქტიკუმი
|
|||
სსიპ. ნიკო ბაგრატიონის (ბურის) სახელობს
მცხეთის მუნიციპალიტეტის მუხრანის N1 საჯარო სკოლა
სამოქალაქო განათლება
თემატური გეგმა
მეცხრე კლასი 2018-19 სას.წელი
Комментариев нет:
Отправить комментарий