სამოქალაქო განათლება შემაჯამებელი ტესტები


 კლასიX __თარიღი __________________


სახელი, გვარი __________________________________

№1 შემაჯამებელი ტესტირებასამოქალაქო განათლებაში

 ვარიანტი 1


  1. (1ქულა)  გარკვეულ ასაკს მიღწეული ადამიანი, რომელიც უკვე სრულად სარგებლობს ყველა სამოქალაქო უფლებით და ყველა სამოქალაქო ვალდებულებაც ეკისრებაარის:

ა) სრულწლოვანი
ბ) მომწიფებული
გ) არასრულწლოვანი
დ) მოზრდილი

  1. (1ქულა)  მოქალაქეს სავალდებულო პირადობის  მოწმობის აღებადა სისიხლის სამართლის კოდექსით პასუხისმგებლობა ჩადენილ დანაშაულზე  ეკისრება:

ა) 12 წლიდან
ბ) 14 წლიდან
გ) 10 წლიდან
დ)11 წლიდან

  1. (1ქულა)  სიტყვები: გამოცდილება ცოდნის წყაროა“- ეკუთვნის :

ა) გოეთეს
ბ) შექსპირს
გ) აინშტაინს
დ) კანტს
  1. (1ქულა)  ჩვენ ვგეგმავთ  დღეს, თვეს, წელიწადს, რამდენიმე წელიწადს, მთელ ცხოვრებას.. რას უწოდებენ რამდენიმე წლის ერთიან გეგმას.

ა) ანალიზის გეგმას
ბ) დაგეგმვას
გ) აღწერს-ანალიზით
დ) სტრატეგიულ გეგმას



  1. (1ქულა)  სასურველი ცვლილება, რომელსაც გვინდა მივაღწიოთ არის:

ა) მიზანი
ბ) სტრატეგია
გ) გეგმა
დ) ანალიზი

  1. (1ქულა)  მიზნის მიღწევის საზომი მაჩვენებლებია:


ა) სტრატეგია
ბ) ღირებულება
გ) ინდიკატორები
დ) პასუხისმგებლობა

  1. (1ქულა)  რა ეწოდება ორგანიზაციის ძირითადიდანიშნულების ასახვას?
ა)ხედვა
ბ)ღირებულება
გ) ინდიკატორი
დ) მისიაა

  1. (1ქულა)  სპეციალურ ხერხებს და მეთოდებს, რომლებსაც თვითშფასებისათვის ვიყენებთ,  ეწოდება:
ა)დაცული უფლებები
ბ)სტრატეგიული მიზნები
გ) თვითშფასების ინსტრუმენტები
დ) მომზადების დონე

  1. (1ქულა)  რამდენი საფეხურიგან შედგება ზოგადი განათლება

ა) სამი საფეხურისაგან
ბ)ორი საფეხურისაგან
გ) ოთხი საფეხურისაგან
დ) ერთი საფეხურისაგან


  1. (1ქულა) ბოლონიის დეკლარაცია მიღებული იქნა :

ა) 1990 წელს
ბ)1999 წელს
გ) 1995 წელს
დ) 1998 წელს



















კლასიX __თარიღი __________________

სახელი, გვარი __________________________________

№1 შემაჯამებელი ტესტირებასამოქალაქო განათლებაში

 ვარიანტი 2


  1. (1ქულა)საქართველოს მოქალაქე სრულწლოვნების ასაკს მიღწეულად ითვლება:

ა)16 წლიდან       
 ბ)14 წლიდან
გ)18 წლიდან       
 დ)19 წლიდან

  1. (1 ქულა) სქართველოს მოქალაქეს ქორწინების უფლება მშობლების წინასწარი წერილობითი თანხმობით, ან განსაკუთრებულ შემთხვევაში-სასამართლოს ნებით ენიჭება:

ა)18 წლიდან
ბ)14 წლიდან
გ)15 წლიდან
დ)16 წლიდან

  1. (1ქულა)  წარსულის კრიტიკული ანალიზის შედეგად პიროვნების განვითარებისთვის ყალიბდება:

ა)სტრატეგიული მიზანი
ბ)ჩვენი გამოცდილება
გ)პიროვნული ჩვევები
დ)მდგრადი ინტერესები

  1. (1ქულა)  მომავალი პრობლემებისა და წარმატებების პროგნოზირების კარგ საშუალებას წარმოადგენს:

ა)სტრატეგიული დაგეგმვა
ბ)ჩვენი გამოცდილება
გ)ჩვენი ინტერესები
დ) პიროვნული ჩვევები

  1. (1ქულა)  პირადი შესაძლებლობების ანალიზთან ერთად გარემოს სწორად შესაფასებლად მნიშვნელოვანია:

             ა)ჩვენი გამოცდილება
             ბ)მდგრადი ინტერესები
             გ)გარემოს ანალიზი
            დ)პიროვნული ჩვევები

  1. (1ქულა)  ლოგიკური ნაბიჯები, რომლებსაც ერთი მდგომარეობიდან მეორემდე მივყავართ, სხვაგვარად ერთი შედეგიდან-მეორე შედეგამდე, სანამ საბოლოო მიზანს არ მივაღწევთ, არის:

ა)გეგმა
ბ)გამოცდილება
გ)ინტერესები
დ)მიზანი

  1. (1ქულა)  გაზომვადი, მიღწევადი, რეალისტური, მიზნის შესაბამისი და დროში განსაზღვრული, არის:

ა)გეგმა
ბ)სტრატეგია
გ)მიზანი
დ)ინდიკატორი

  1. (1ქულა)  სასურველ იდეალურ მდგომარეობას, რომლის მიღწევაც სურს ორგანიზაციას მომოვალში, რომლის რეალიზაციისაკენ ისწრაფვის, არის:

ა)მისია
ბ)ხედვა
გ)სტრატეგია
დ)ინდიკატორი

  1. (1ქულა)  ადამიანი ფიქრობს, საკუთარი ქმედებების შედეგებზე, ადარებს ამ შედეგებს საკუთარ მიზნებს, ამგვარ შედარებას ეწოდება:

ა)შეფასება
ბ)სტრატეგია
გ)თვითშეფასება
დ)ურთიერთშეფასება

  1. (1ქულა)  საქართველოში უმაღლესი აკადემიური განათლება შედგება:

ა)სამი საფეხურისგაგან
ბ)ორი საფეხურისაგან
გ)ხუთი საფეხურისაგან
დ)ოთხი საფეხურისაგან













კლასიX __თარიღი __________________

სახელი, გვარი __________________________________

№1 შემაჯამებელი ტესტირებასამოქალაქო განათლებაში

 ვარიანტი 3

  1. (1ქულა)  საერთაშორისო კონვენციით ბავშვთა უფლებების შესახებ, ყოველი ადამიანი რომელ ასაკამდე ითვლება ბავშვად:

ა)18 წლის ასაკამდე
ბ)16 წლის ასაკამდე
გ)20 წლის ასაკამდე
დ)17 წლის ასაკამდე

  1. (1ქულა)  საქართველოს მოქალაქის უფლებებით, რომელი წლის ასაკში შეგიძლიათ გახდეთ საკრებულოს წევრი და იმუშაოთ ცენტრალური ხელისუფლების ორგანოებში:

ა)20 წლის ასაკში
ბ)21 წლის ასაკში
გ)18 წლის ასაკში
დ)25 წლის ასაკში

  1. (1ქულა)  ადამიანები ხშირად მიიჩნევენ, რომ მათ წარმატებას ან წარუმატებას რამდენიმე მნიშვნელოვანი რამ განსაზღვრავს, რა არის იგი:

ა)“საჭირო“ ი ნფორმაცია
ბ)“სამოქმედო“ ადგილი
გ)“საკვანძო“ გადაწყვეტილება
დ)“ოჯახური“ გარემო
  1. (1ქულა)  სტრატეგიული დაგეგმარების პროცესი რამდენიმე ძირითად ეტაპს მოიცავს, გამოყავით ჩამოთვლილთაგან ყველაზე მნიშვნელოვანი:

ა)“სამოქმედო“ ადგილი
ბ)“საჭირო ინფორმაცია“
გ)“საკვანძო გადაწყვეტილება“
დ)“სიტუაციის ანალიზი“

  1. (1ქულა)  რა გვაძლევს საშუალებას, არ გამოგვრჩეს ჩვენთვის ხელსაყრელი შესაძლებლობები, მზად ვიყოთ საფრთხეებთან გასამკლავებლად და სწორად სამოქმედოთ:

ა)გარემო შეფასება
ბ)სიტუაციის ანალიზი
გ)“საკვანძო“ გადაწყვეტილება
დ)სამოქმედო გეგმა

  1. (1ქულა)  რა გვეხმარება დავრწმუნდეთ იმაში, რომ მიზანს ვუახლოვდებით და გზას არ ავცდებით:

ა)ანალიზი
ბ)ინდიკატორი
გ)გადაწყვეტილება
დ)დაგეგმვა

  1. (1ქულა)  რა ნაწილი აჯამებს ორგანიზაციის ფუნქციონირების საკვანძო პრინციპებს:

ა)მისიის ნაწილი
ბ)ხედვის ნაწილი
გ)ღირებულების ნაწილი
დ)ინდიკატორების ნაწილი

  1. (1ქულა)  როდესაც ადამიანი გადამეტებულად აფასებს საკუთარ დამსახურებას, წარმატებასა და ცოდნას, აქვს:

ა)გადამეტებული თვითშეფასება
ბ)სწორითვითშეფასება
გ)ობიექტური თვითშეფასება
დ)მკვეთრი თვითშეფასება

  1. (1ქულა)  საქართველოს კონსტიტუციის თანახმად, ყველას აქვს განათლების მიღებისა და მისი ფორმის არჩევის უფლება, რომელი მუხლით ხორციელდება იგი:

ა)მუხლი 35
ბ)მუხლი 38
გ) მუხლი 37
დ)მუხლი 39


  1. (1ქულა)  ბოლონიის პროცესში გაწევრიანებასთან ერთად საქართველომ სწავლის იდეის ხელშეწყობის როგორი ვალდებულება აიღო:

ა)დაწყებითი სწავლის
ბ)პროფესიული სწავლის
გ)უმაღლესი სწავლის
დ)სიცოცხლის მანძილზე სწავლის

















თარიღი:

სკოლა:
კლასი:
სახელი, გვარი
(ტალახაძე)
                    შემაჯამებელი ტესტური დავალება  4           საგანი-სამოქალაქო განათლება
                               კლასიX                        ვარიანტი I             II  სემესტრი
    ტესტის მაქსიმალური ქულაა-10
დავალება I   -უპასუხეთ დასმულ კითხვებს.
1.როდის იქნა დამყარებული საქართველოში  რესპუბლიკური წყობა?(1)
. 1919   ბ. 1921   გ. 1918
2.საქართველოს ეკონომიკის მინისტრი არის (1)
ა. ხელისუფლების საკანონმდებლო შტოს წარმომადგენელი
ბ. ხელისუფლების სასამართლო შტოს წარმომადგენელი
გ.ხელისუფლების აღმასრულებელი შტოს წარმომადგენელი
3.სამართალდამცავ ორგანოებს არ მიეკუთვნება
.საკრებულო     . ფინანსური პოლიცია      . კონტროლის პალატა   
4.რა ჰქვია   პარლამენტის მიერ მიღებულ დოკუმენტს
ა. ნორმატიული აქტი   ბ. კანონი  გ. სამართალი
5.როგორ არის დაკავშირებული ხელისუფლების მიზნებთან მოქალაქის მონაწილეობა ქვეყნის მართვაში? როგორ იცავს სახელმწიფო მოქალაქის უფლებას-  მონაწილეობა მიიღოს ქვეყნის მართვაში?-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



6.დაასახელეთ სახელმწიფოს მინიმუმ სამი ნიშანი(3)-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
7.რომელი ფუნქციის შესასრულებლად სჭირდება ქვეყანას ჯარი(1)-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





















თარიღი:
სკოლა:
კლასი:
სახელი, გვარი
(ტალახაძე)

                    შემაჯამებელი ტესტური დავალება  №4          საგანი-სამოქალაქო განათლება
                               კლასიX                        ვარიანტი I I            II  სემესტრი
    ტესტის მაქსიმალური ქულაა-10
დავალება I   -უპასუხეთ დასმულ კითხვებს.
1.    როდის იქნა მიღებული საქართველოს I კონსტიტუცია?(1)
ა. 1921   ბ. 1922   გ. 1918
2.    ადგილობრივი თვითმმართველობის ორგანოს არ მიეკუთვნება(1)
ა საკრებულო   ბ.  სახალხო დამცველის აპარატი  გ. მერია
3.    სახელმწიფო ორგანოს ან თანამდებობის  პირის მიერ გამოცემულ ოფიციალურ დოკუმენტს ეწოდება(1)
ა.  კანონი   ბ. სამართალი   გ. სამართებლივი აქტი
4.    დაასახელეთ სახელმწიფოს მინიმუმ სამი ნიშანი(3)---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
5.    საქართველოს საგარეო საქმეთა მინისტრი არის(1)
ა. ხელისუფლების საკანონმდებლო შტოს წარმომადგენელი
ბ. ხელისუფლების სასამართლო შტოს წარმომადგენელი
გ.ხელისუფლების აღმასრულებელი შტოს წარმომადგენელი
6.    ვთქვათ თქვენ არ გსურთ , მონაწილეობა მიიღოთ ქვეყნის მართვაში. უნდა დაემორჩილოთ თუ არა ამ ქვეყნის კანონებს(1)------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



7.    რა შემთხვევაში თვლიან დემოკრატიულ საზოგადოებაში მოქალაქეები ხელისუფლებას ტავიანთი  ინტერესების  დამცველად  და თუ ხელისუფლება არ არის მოქალაქეთა ინტერესების დამცველი , რა მექანიზმებით შეუძლიათ  მოქალაქეებს ქვეყანაში მიმდინარე პროცესებზე ზემოქმედება?(2)--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
      8. საქართველოს პარლამენტი არის     (1)
       ა. ხელისუფლების საკანონმდებლო შტო
       ბ. ხელისუფლების სასამართლო შტო
      გ. ხელისუფლების აღმასრულებელი შტო










                  




თარიღი:
სკოლა:
კლასი:
სახელი, გვარი
(ტალახაძე)
 შემაჯამებელი ტესტური დავალება  №4         საგანი-სამოქალაქო განათლება
                               კლასიX                        ვარიანტი III          II  სემესტრი
    ტესტის მაქსიმალური ქულაა-10
დავალება I   -უპასუხეთ დასმულ კითხვებს.
1.ვის კომპეტენციაში შედის პარლამენტის დათხოვნა?(1)
ა. პრეზიდენტის   ბ. პარლამენტის თავმჯდომარის  გ. პრემიერ- მინისტრის
2. საქართველოს დღეს მოქმედი კონსტიტუცია მიიღეს(1)
ა. 2003      ბ. 1995      გ. 1991
3. საქართველოს განათლების მინისტრი არის(1)
ა. ხელისუფლების საკანონმდებლო შტოს წარმომადგენელი
ბ. ხელისუფლების სასამართლო შტოს წარმომადგენელი
გ.ხელისუფლების აღმასრულებელი შტოს წარმომადგენელი
4. ადგილობრივი თვითმმართველობის ორგანოს მიეკუთვნება
ა. კონტროლის პალატა    ბ. მერია    გ.  პროკურატურა
5.სამართალი არის(1)
ა. პარლამენტის მიერ მიღებული დოკუმენტი
ბ. თანა,დებობის პირის მიერ გამოცემული დოკუმენტი
გ.სახელმწიფოს მიერ დადგენილი ქცევის სავალდებულო წესების ერთობლიობა
6. დაასახელეთ სახელმწიფოს მინიმუმ სამი ნიშანი(3)---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





7. ბერძენი ფილოსოფოსი არისტოტელე წერდა ,, დემოკრატიულ სახელმწიფოში თავისუფლება და თანასწორობა მიღწეული იქნება მაშინ , როდესაც მართვაში ერთნაირად მიიღებს მონაწილეობას  ყველა ადამიანი უკანასკნელის ჩათვლით როგორ გესმით ეს გამონათქვამი და    ეთანხმებით თუ არა ამ მოსაზრებას(2)-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


                   











თარიღი:
სკოლა:
კლასი:
სახელი, გვარი
(ტალახაძე)
     შემაჯამებელი ტესტური დავალება  №4         საგანი-სამოქალაქო განათლება
                               კლასიX                        ვარიანტი IV        II  სემესტრი
    ტესტის მაქსიმალური ქულაა-10
დავალება I   -უპასუხეთ დასმულ კითხვებს.
1. ვის კომპეტენციაში შედის პრეზიდენტის იმპიჩმენტი?(1)
ა. პარლამენტის   ბ. პრემიერ მინისტრის   გ. უზენაესი სასამართლოსი
2. ადგილობრივი თვითმმართველობის ორგანოს მიეკუთვნება(1)
ა. პარლამენტის დარგობრივი კომიტეტი   ბ. კონტროლის პალატა   გ. საკრებულო
3. საქართველოს უზენაესი სასამართლოს  თავმჯდომარე არის(1)
ა. ხელისუფლების საკანონმდებლო შტოს წარმომადგენელი
ბ. ხელისუფლების სასამართლო შტოს წარმომადგენელი
გ.ხელისუფლების აღმასრულებელი შტოს წარმომადგენელი
4. ნორმატიულ სამართებლივ აქტს  არ მიეკუთვნება(1)
ა. სასამართლოს გადაწყვეტილება
ბ. პრეზიდენტის ბრძანებულება
გ. პარლამენტის დადგენილება
5. დაასახელეთ სახელმწიფოს  მინიმუმ სამი ძირითადი ნიშანი(3)-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
6. კანონი დაცვის საუკეთესო გზა სასჯელის სიმკაცრეა. მოიყვანეთ ამ მოსაზრების  მომხრე და საწინააღმდეგო არგუმენტი(2)
მომხრე-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
მოწინააღმდეგე-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

7.  რა დამოკიდებულება გაქვთ არაცევნებზე არწასვლასთან დაკავშირებით(1)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------














შემაჯამებელი ტესტური დავალება  №4           საგანი-სამოქალაქო განათლება
კლასიX                        II  სემესტრი
სწორი პასუხები:
ვარიანტი I
სწორი პასუხები
1
2
3
4
5
ტერიტორია, ხელისუფლება, საგადასახადო სისტემა
6
კითხვა სადისკუსიოადა მოითხოვს ლოგიკურ პასუხს რომელიც არ შეიცავს ფაქტობრივ შეცდომას.
7
თავდაცვის
                   
ვარიანტი II           
სწორი პასუხები
1
2
3
4
სუვერენიტეტი    ტერიტორია    მოსახლეობა
5
6
სადისკუსიო კითხვა
7
სადისკუსიო კითხვა
8










ვარიანტი III         
სწორი პასუხები
1
2
3
4
5
6
საგადასახადო სისტემა   ტერიტორია, მოსახლეობა
7
სადისკუსიო კითხვა


 ვარიანტი IV       
სწორი პასუხები
1
2
3
4
5
ტერიტორია  მოსახლეობა  გადასახადები
6
ლოგიკური პასუხი
7
სადისკუსიო კითხვა










თარიღი:
სკოლა:
კლასი:
სახელი, გვარი
(ტალახაძე)
                    შემაჯამებელი ტესტური დავალება№3  საგანი-სამოქალაქო განათლება
                               კლასიX                        ვარიანტი I              II  სემესტრი
    ტესტის მაქსიმალური ქულაა-10
დავალება I   -უპასუხეთ დასმულ კითხვებს.
          1.ახსენით , რა განსხვავებაა ფაქტსა და მოსაზრებას შორის(1)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
  2.რა  არის   ცენზურა   და   თქვენი აზრით რისთვის შეიძლება გახდეს ის ხელისშემშლელი(2)---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3.  მოცემულია კონფლიქტის ექსკალაციის ეტაპები. დაასრულეთ ჩამონათვალი. თითო სწორი პასუხიფასდება თითო ქულით. დავალების მაქსიმალური  ქულაა-3
5.
4.
3.  ალიანსის ფორმირება
2.
1. საწყისი ქმედება



4.  მონახეთ შესაბამისობა ორ სვეტს შორის არსებულ ინფორმაციას შორის . დავალების მაქსიმალური ქულაა-4
ა. სტერეოტიპები
1.      ღირებულებების კონფლიქტი
ბ.განსხვავებული   ინტერესები
2.      ინფორმაციული კონფლიქტი
გ.ინფორმაციის  დამახინჯება
3.      ინტერესთა კონფლიქტი
დ.განსხვავებული კულტურა
4.      ურთიერთობების კონფლიქტი

5.      სტრუქტურული კონფლიქტი

პასუხები
ა-
ბ-
გ-
დ-


















თარიღი:
სკოლა:
კლასი:
სახელი, გვარი
(ტალახაძე)
                    შემაჯამებელი ტესტური დავალება№3  საგანი-სამოქალაქო განათლება
                               კლასიX                        ვარიანტი I I             II  სემესტრი
    ტესტის მაქსიმალური ქულაა-10
დავალება I   -უპასუხეთ დასმულ კითხვებს.
1.    თქვენი  აზრით, რატომ არის  მიჩნეული რომ მოსაზრება სუბიექტურია?(1)-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2.    ახსენით, რას ნიშნავს პლურალიზმი და წარმოადგენს თუ არა მისი არსებობა აუცილებლობას(2)---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3.    მოცემულია კონფლიქტურ სიტუაციებში  ქცევის მოდელები დაასრულეთ ჩამონათვალი. თითო სწორი პასუხი ფასდება   თითო ქულით. დავალების მაქსიმალური  ქულაა-3
5.კონკურენცია
4.
3. 
2.არიდება
1.





4.    მონახეთ შესაბამისობა ორ სვეტს შორის არსებულ ინფორმაციას შორის . დავალების მაქსიმალური ქულაა-4
ა.   განსხვავებული კულტურა
1.      ინფორმაციული კონფლიქტი
ბ.  დროის დეფიციტი
2.      ურთიერთობების კონფლიქტი
გ.  ნეგატიური ქცევა
3.      ინტერესთა კონფლიქტი
დ.განსხვავებული პოზიციები
5.    სტრუქტურული კონფლიქტი

6.    ღირებულებების კონფლიქტი

პასუხები
ა-
ბ-
გ-
დ-















თარიღი:
სკოლა:
კლასი:
სახელი, გვარი
(ტალახაძე)

                    შემაჯამებელი ტესტური დავალება№3  საგანი-სამოქალაქო განათლება
                               კლასიX                        ვარიანტი III             II  სემესტრი
    ტესტის მაქსიმალური ქულაა-10
დავალება I   -უპასუხეთ დასმულ კითხვებს.
1.    რას წარმოადგენს სტერეოტიპი(1)------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2.    კონსტიტუციის 24 მუხლის თანახმად , მასობრივი ინფორმაციის საშუალებები თავისუფალია. ცენზურა დაუშვებელია.ახსენით ამ მუხლის მნიშვნელობა და მისი დარღვევის შემთხვევაში გამოწვეული უარყოფითი შედეგები.(2)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





3. მოცემულია კონფლიქტის ექსკალაციის ეტაპები. დაასრულეთ ჩამონათვალი. თითო სწორი პასუხიფასდება თითო ქულით. დავალების მაქსიმალური  ქულაა-3
5.უკიდურესი პოზიციების ფორმირება
4.
3. 
2.
1. საწყისი ქმედება

4.  მონახეთ შესაბამისობა ორ სვეტს შორის არსებულ ინფორმაციას შორის . დავალების მაქსიმალური ქულაა-4
ა.  განსხვავებული იდეოლოგია
1.ინფორმაციული კონფლიქტი
ბ. ინფორმაციის დამახინჯება
2.ურთიერთობების კონფლიქტი
გ. შეუთავსებელი პოზიციები
3.ღირებულებების კონფლიქტი
დ.უთანასწორობა რესურსებში
4.ინტერესთა კონფლიქტი

5.სტრუქტურული კონფლიქტი

პასუხები
ა-
ბ-
გ-
დ-












თარიღი:
სკოლა:
კლასი:
სახელი, გვარი
(ტალახაძე)

                    შემაჯამებელი ტესტური დავალება№3  საგანი-სამოქალაქო განათლება
                               კლასიX                        ვარიანტი IV             II  სემესტრი
    ტესტის მაქსიმალური ქულაა-10
დავალება I   -უპასუხეთ დასმულ კითხვებს.
1.დაასახელეთ სტერეოტიპის უარყოფითი მხარეები(1)------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2. დაასახელეთ კონფლიქტის დადებითი და უარყოფითი შედეგები(2)-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3. მოცემულია კონფლიქტურ სიტუაციებში  ქცევის მოდელები დაასრულეთ ჩამონათვალი. თითო სწორი პასუხი ფასდება   თითო ქულით. დავალების მაქსიმალური  ქულაა-3
5.თანამშრომლობა
4.
3. 
2.კონკურენცია
1.




4.მონახეთ შესაბამისობა ორ სვეტს შორის არსებულ ინფორმაციას შორის . დავალების მაქსიმალური ქულაა-4

ა.გეოგრაფიული ფაქტორები
1.ინფორმაციული კონფლიქტი
ბ.სხვადასხვა კრიტერიუმები
2.ურთიერთობების კონფლიქტი
გ.ძლიერი ემოციები
3.ინტერესთა კონფლიქტი
დ.ინფორმაციის დამახინჯება
4.სტრუქტურული კონფლიქტი

5.ღირებულებების კონფლიქტი

პასუხები
ა-
ბ-
გ-
დ-

















შემაჯამებელი ტესტური დავალება№3  საგანი-სამოქალაქო განათლება
კლასიX                        ვარიანტი I              II  სემესტრი
სწორი პასუხები:
ვარიანტი I
სწორი პასუხები
1
ფაქტი აღწერს სინამდვილეს, მოსაზრება კი ფაქტის შეფასებაა
2
სახელმწიფოს კონტროლი ინფორმაციაზე
3
კონფლიქტის გაღვივება, კომუნიკაციის დამახინჯება, უკიდურესი პოზიციების ფორმირება
4
ა-4  ბ-3  გ-2  დ-1

ვარიანტი II
სწორი პასუხები
1
ის ადამიანების გრძნობებს ეფუძნება
2
განსხვავებულ აზრთა თანაარსებობა.
3
კომპრომისი, თანამშრომლობა. შეგუება
4
ა-5  ბ-4  გ-2  დ-3







ვარიანტი III
სწორი პასუხები
1
წინასწარგანწყობა, რომელიც ფაქტებსა და მსჯელობას არ ეყრდნობა
2

3
კონფლიქტის გაღვივება, ალიანსის ფორმირება, კომუნიკაციის დამახინჯება
4
ა-3  ბ-1  გ-4  დ-5

ვარიანტი IV             II  სემესტრი
სწორი  პასუხები
1

2

3
კომპრომისი, არიდება, შეგუება
4
ა-4   ბ-5   გ-2   დ-1

შემაჯამებელი სამუშაო     № 3კლასიX
საგანი-სამოქალაქო განათლება    II სემესტრი
სახელმძღვანელო-სამოქალაქო განათლება. გამომცემლობა ბაკურ სულაკაური.  
შემაჯამებელი  ჩატარდა ტესტის სახით. ტესტი შედგენილია  43-59 პარაგრაფების მიხედვით.
ტესტი შედგება  3 ტიპის დავალებისაგან
კითხვებზე პასუხი (2)
ცხრილის შევსება(1)
შესაბამისობების დადგენა(1)
შესაბამისობა ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან
მოქ.X.7. მოსწავლეს შეუძლია  სამოქალაქო საზოგადოების ძირითადი საფუძვლების კვლევა.

მოქ. X 8. მოსწავლეს შეუძლია  საქართველოს  მდგრადი განვითარების შესაძლებლობების კვლევა.
მოქ.X.11.  მოსწავლეს შეუძლია  გაანალიზოს მოქალაქეების როლი ქვეყნის დემოკრატიაში.





შეფასების რუბრიკა

მაღალი  10-9
საშუალოზე მაღალი8-7
 საშუალო6-5
დაბალი4-1
მოსწავლეს შეუძლია  სამოქალაქო საზოგადოების ძირითადი საფუძვლების კვლევა.

მოსწავლეს შეუძლია  საქართველოს  მდგრადი განვითარების შესაძლებლობების კვლევა.
მოსწავლეს შეუძლია  გაანალიზოს მოქალაქეების როლი ქვეყნის დემოკრატიაში.

მოსწავლე ცდილობს სამოქალაქო საზოგადოების ძირითადი საფუძვლების კვლევას

მოსწავლე ცდილობს  საქართველოს  მდგრადი განვითარების შესაძლებლობების კვლევას.
მოსწავლე ცდილობს  გაანალიზოს მოქალაქეების როლი ქვეყნის დემოკრატიაში.
მოსწავლე საჭიროებს დახმარებას გამოიკვლიოს სამოქალაქო საზოგადოების ძირითადი საფუძვლები.

მოსწავლე საჭიროებს დახმარებას  გამოიკვლიოს საქართველოს  მდგრადი განვითარების შესაძლებლობები.
მოსწავლე საჭიროებს დახმარებას   გაანალიზოს მოქალაქეების როლი ქვეყნის დემოკრატიაში.
მოსწავლეს    არ   შეუძლია  სამოქალაქო საზოგადოების ძირითადი საფუძვლების კვლევა.

მოსწავლეს   არ   შეუძლია  საქართველოს  მდგრადი განვითარების შესაძლებლობების კვლევა.
მოსწავლეს არ   შეუძლია  გაანალიზოს მოქალაქეების როლი ქვეყნის დემოკრატიაში.


















თარიღი:
სკოლა:
კლასი:
სახელი, გვარი
(ტალახაძე)
                    შემაჯამებელი ტესტური დავალება№5  საგანი-სამოქალაქო განათლება
                               კლასიX                        ვარიანტი I             II  სემესტრი
    ტესტის მაქსიმალური ქულაა-10
დავალება I   -უპასუხეთ დასმულ კითხვებს.
1.       როგორ პოლიტიკურ  ამოცანებს წყვეტს მასობრივი ინფორმაციის საკითხები თანამედროვე  საზოგადოებაში? (2)





2.    ვთქვათ თქვენ არ გსურთ , მონაწილეობა მიიღოთ ქვეყნის მართვაში. უნდა დაემორჩილოთ თუ არა ამ ქვეყნის კანონებს?(2)



3.       რატომ არის დამოკიდებული დემოკრატიის ხარისხი მოქალაქეთა თავისუფლების ხარისხზე და მათ პასუხისმგებლობაზე?(2)





4.    ხელისუფლებაში მოსული პარტიები ხშირად ვერ ასრულებენ  წინასაარჩევნო დაპირებებს. თქვენი აზრით რა არის ამის მიზეზი?ამის გამოსარიცხად რა პრევენვიული ზომების მიღებაა საჭირო საზოგადოებისმხრიდან?(2)






5.    პოლიტიკის მიმართ ორი საპირისპირო მიდგომა არსებობს: ერთნი ამბობენ რომ პოლიტიკა ბინძური საქმეა, მეორე მიდგომის თანახმად  კი პოლიტიკა საპატიო საქმეა.რომელ მოსაზრებას გამოხატავს ქვემოთ მოყვანილი ციტატა ?(2)
,, პოლიტიკა  სამეფო საქმიანობაა(არისტოტელე)
იმსჯელეთ  რამდენად აუცილებელია სახელმწიფო საზოგადოებისათვის.















თარიღი:
სკოლა:
კლასი:
სახელი, გვარი
(ტალახაძე)

                    შემაჯამებელი ტესტური დავალება№5  საგანი-სამოქალაქო განათლება
                               კლასიX                        ვარიანტი I I            II  სემესტრი
    ტესტის მაქსიმალური ქულაა-10
დავალება I   -უპასუხეთ დასმულ კითხვებს.
1.    ფიქრობთ რომ ახალგაზრდების მიერ ტელევიზიით არასათანადო მასალის ყურება , რომელიც მაგალითად , რასისტულ ან ძალადობის ფაქტებს შეიცავს, გავლენას ახდენს  მათ აზროვნებასა და დამოკიდებულებაზე?(2)




2.    ვთქვათ, თქვენი აზრით თქვენი ქვეყნის ხელისუფლება არ იცავს თქვენს უფლებებს. უნდა დაემორჩილოთ თუ არა  ამ ქვეყნის კანონებს? ახსენით თქვენი პასუხი(2)



3.    რა შემთხვევაში თვლიან დემოკრატიულ საზოგადოებაში მოქალაქეები ხელისუფლებას ტავიანთი  ინტერესების  დამცველად  და თუ ხელისუფლება არ არის მოქალაქეთა ინტერესების დამცველი , რა მექანიზმებით შეუძლიათ  მოქალაქეებს ქვეყანაში მიმდინარე პროცესებზე ზემოქმედება?(2)





4.    რა შემთხვევაში არის არჩევნები არადემოკრატიული და რა შეიძლება იყოს არადემოკრატიული არჩევნების ცატარების მიზეზი(2)







5.    პოლიტიკის მიმართ ორი საპირისპირო მიდგომა არსებობს: ერთნი ამბობენ რომ პოლიტიკა ბინძური საქმეა, მეორე მიდგომის თანახმად  კი პოლიტიკა საპატიო საქმეა.რომელ მოსაზრებას გამოხატავს ქვემოთ მოყვანილი ციტატა ?(1)
პოლიტიკა  სიძულვილის მოწესრიგებული სისტემაა( ჰენრი ადამსი)
იმსჯელეთ  რამდენად აუცილებელია სახელმწიფო საზოგადოებისათვის.(1)












თარიღი:
სკოლა:
კლასი:
სახელი, გვარი
(ტალახაძე)

შემაჯამებელი ტესტური დავალება№5  საგანი-სამოქალაქო განათლება
                               კლასიX                        ვარიანტი II            II  სემესტრი
    ტესტის მაქსიმალური ქულაა-10
დავალება I   -უპასუხეთ დასმულ კითხვებს.
1.რამდენად შეუძლიათ პოლიტიკურ ლიდერებს , მასობრივი ინფორმაციის საშუალებების დახმარებით მართონ საზოგადოებრივი აზრი?(2)



2.ვალდებულია თუ არა მოქალაქე , იზრუნოს საზოგადოების განვითარებასა და გაუმჯობესებაზე? ახსენით რატომ(2)




3.რატომ იღებენ მონაწილეობას არჩევნებში მონაწილეობას 18 წლის ასაკიდან, როდესაც ადამიანს პასპორტს 16 წლის ასაკში აძლევენ და სისხლის სამართლის პასუხისმგებლობა 14 წლის ასაკიდან დგება?(2)





4.რა შემთხვევაში არის არჩევნები არადემოკრატიული და რა შეიძლება იყოს არადემოკრატიული არჩევნების ცატარების მიზეზი?(2)







5. პოლიტიკის მიმართ ორი საპირისპირო მიდგომა არსებობს: ერთნი ამბობენ რომ პოლიტიკა ბინძური საქმეა, მეორე მიდგომის თანახმად  კი პოლიტიკა საპატიო საქმეა.რომელ მოსაზრებას გამოხატავს ქვემოთ მოყვანილი ციტატა ?(1)
პოლიტიკა მხოლოდ კარიერის გაკეთების საშუალებაა(ჯონსონი)
იმსჯელეთ  რამდენად აუცილებელია სახელმწიფო საზოგადოებისათვის.(1)















შემაჯამებელი ტესტური დავალება№5  საგანი-სამოქალაქო განათლება
                               კლასიX                        ვარიანტი IV        II  სემესტრი
    ტესტის მაქსიმალური ქულაა-10
დავალება I   -უპასუხეთ დასმულ კითხვებს.
1.ფიქრობთ, რომ ადამიანები მხოლოდ იმ მოსაზრებებს  ითვისებენ, რომლებსაც ისინი ემხრობიან ან იმ ინფორმაციას, რომელიც ამართლებს ან ასაბუთებს    მათ საკუთარ თვალსაზრისს?(2)



2.რამდენად დამოუკიდებელია მასობრივი ინფორმაციის საშუალებები?(2)



3.უნდა აღელვებდეს თუ არა მოქალაქეს სხვა  მოქალაქეთა ბედი, ვინც ნაკლებად წარმატებულია, შევიწროებულია ამა თუ იმ მიზეზით, რატომ?(2)













4.რა შემთხვევაში თვლიან დემოკრატიულ საზოგადოებაში მოქალაქეები ხელისუფლებას თავიანთი  ინტერესების  დამცველად  და თუ ხელისუფლება არ არის მოქალაქეთა ინტერესების დამცველი , რა მექანიზმებით შეუძლიათ  მოქალაქეებს ქვეყანაში მიმდინარე პროცესებზე ზემოქმედება?(2)




5. პოლიტიკის მიმართ ორი საპირისპირო მიდგომა არსებობს: ერთნი ამბობენ რომ პოლიტიკა ბინძური საქმეა, მეორე მიდგომის თანახმად  კი პოლიტიკა საპატიო საქმეა.რომელ მოსაზრებას გამოხატავს ქვემოთ მოყვანილი ციტატა ?(1)
ცოდვით დაცემული და სამოთხიდან გაძევებული ადამიანი მიდრეკილია ძალადობისკენ.სახელმწიფოს ამ მიდრეკილების ალაგმვა აკისრია.( ნეტარი ავგუსტინე)





6. იმსჯელეთ  რამდენად აუცილებელია სახელმწიფო საზოგადოებისათვის.(1)










შემაჯამებელი სამუშაო     №  5            საგანი-სამოქალაქო განათლება    II სემესტრი
სახელმძღვანელო-სამოქალაქო განათლება. გამომცემლობა ბაკურ სულაკაური.  
შემაჯამებელი  ჩატარდა ტესტის სახით. ტესტი შედგენილია  72-  88 პარაგრაფების მიხედვით.
ტესტი შედგება სადისკუსიო კითხვებისაგან , რომელიც საჭიროებს ლოგიკურ და არგუმენტირებულ კითხვებს
შესაბამისობა ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან
მოქ.X.6.მოსწავლეს შეუძლია გაანალიზოს მრავალფეროვან საზოგადოებაში სამართლიანი ურთიერთობის უზრუნველყოფის საშუალებები.
მოქ. X 9. მოსწავლეს შეუძლია   გაანალიზოს საქართველოს სახელმწიფო მმართველობის სისტემის განვითარების პროცესი.

მოქ.X.10.მოსწავლეს შეუძლია  საქართველოს მოქალაქის საზოგადოებრივ-პოლიტიკურ ცხოვრებაში აქტიური მონაწილეობის შესაძლებლობების კვლევა და გამოყენება.

მოქ.X.11.მოსწავლეს შეუძლია  გაანალიზოს მოქალაქეების როლი ქვეყნის დემოკრატიაში.








შეფასების რუბრიკა







მაღალი  10-9
საშუალოზე მაღალი8-7
 საშუალო6-5
დაბალი4-1
მოსწავლეს შეუძლიაგაანალიზოს მრავალფეროვან საზოგადოებაში სამართლიანი ურთიერთობის უზრუნველყოფის საშუალებები.
მოსწავლეს შეუძლია   გაანალიზოს საქართველოს სახელმწიფო მმართველობის სისტემის განვითარების პროცესი.
მოსწავლეს შეუძლია  საქართველოს მოქალაქის საზოგადოებრივ-პოლიტიკურ ცხოვრებაში აქტიური მონაწილეობის შესაძლებლობების კვლევა და გამოყენება.მოსწავლეს შეუძლია  გაანალიზოს მოქალაქეების როლი ქვეყნის დემოკრატიაში.


მოსწავლე ცდილობს
გაანალიზოს მრავალფეროვან საზოგადოებაში სამართლიანი ურთიერთობის უზრუნველყოფის საშუალებები.
მოსწავლე ცდილობს
გაანალიზოს საქართველოს სახელმწიფო მმართველობის სისტემის განვითარების პროცესი.
მოსწავლე ცდილობს
საქართველოს მოქალაქის საზოგადოებრივ-პოლიტიკურ ცხოვრებაში აქტიური მონაწილეობის შესაძლებლობების კვლევა და გამოყენება.
მოსწავლე ცდილობს
გაანალიზოს მოქალაქეების როლი ქვეყნის დემოკრატიაში.


მოსწავლე საჭიროებს დახმარებასგაანალიზოს მრავალფეროვან საზოგადოებაში სამართლიანი ურთიერთობის უზრუნველყოფის საშუალებები.

მოსწავლე საჭიროებს დახმარებას  გაანალიზოს საქართველოს სახელმწიფო მმართველობის სისტემის განვითარების პროცესი.

მოსწავლე საჭიროებს დახმარებას გამოიკვლიოსსაქართველოს მოქალაქის საზოგადოებრივ-პოლიტიკურ ცხოვრებაში აქტიური მონაწილეობის შესაძლებლობები 
მოსწავლე საჭიროებს დახმარებასგაანალიზოს მოქალაქეების როლი ქვეყნის დემოკრატიაში.

მოსწავლეს   არ  შეუძლიაგაანალიზოს მრავალფეროვან საზოგადოებაში სამართლიანი ურთიერთობის უზრუნველყოფის საშუალებები.
მოსწავლეს  არ შეუძლია   გაანალიზოს საქართველოს სახელმწიფო მმართველობის სისტემის განვითარების პროცესი.
მოსწავლეს არ  შეუძლია  საქართველოს მოქალაქის საზოგადოებრივ-პოლიტიკურ ცხოვრებაში აქტიური მონაწილეობის შესაძლებლობების კვლევა და გამოყენება.მოსწავლეს  არ შეუძლია  გაანალიზოს მოქალაქეების როლი ქვეყნის დემოკრატიაში.











კლასი IX __თარიღი __________________


სახელი, გვარი __________________________________

№1 შემაჯამებელი ტესტირებასამოქალაქო განათლებაში

 ვარიანტი 1


1.      (1 ქულა) შემოხაზე სწორი პასუხი „პერსონა“ ლათინური სიტყვაა და ნიშნავს:
ა) ხასიათს
ბ) სტილს
გ) ნიღაბს
დ) პროფილს

2. (1 ქულა) დაასრულე წინადადება (ჩასვი წერტილების ადგილას საჭირო სიტყვა)
„ხასიათი არის ის, რაშიც გამოიხატება ადამიანის .....................“
ა) განწყობა
ბ) ქმედება
გ) გრძნობები
დ) ნებისყოფა                                               

3.(1 ქულა)შემოხაზე სწორი პასუხი.
                გამონათქვამი - იყო პიროვნება, ნიშნავს - გქონდეს უნარი, იყო საკუთარი თავის ბატონი არჩეული პრინციპების წყალობით“ ეკუთვნის
ა) კანტს
ბ) რუზველტს
გ) შექსპირს
დ) უზნაძეს
 4.(1 ქულა)  ჩამოთვლილი თვისებებიდან - „მოთმინება, სიჯიუტე, მიზანსწრაფვა, ერთგულება, გულმავიწყობა, ეჭვიანობა, ულახდილობა, სიმორცხვე, გაუბედაობა, სიამაყე“ პიროვნების ხასიათის დადებითი და უარყოფითი თვისებებია:
დადებითი
უარყოფითი
1.

2.

3.

4.

5.

1.

2.

3.

4.

5.

           5. (1 ქულა)შემოხაზე სწორი პასუხი.
     იმაზე, თუ რა არის მნიშვნელოვანი და ძვირფასი ადამიანის ცხოვრებაში, რა მოსწონს, რას მიიჩნევს სწორად, მიგვანიშნებს
ა) ქონების შეძენა
ბ) პიროვნული ღირებულებები
გ) სიტყვიერი დაპირისპირება
დ) ცხოვრების წესი

6.(1 ქულა)ადამიანის მოთხოვნილებების სამი ძირითადი ჯგუფი შეიმუშავა
ა) ფროიდმა
ბ) კანტმა
გ) უზნაზემ
დ) ალდერფერმა
 7. (1 ქულა) შემოხაზე სწორი პასუხი: პიროვნების დამოუკიდებლად მოქმედება და გადაწყვეტილების მიღება ნიშნავს
ა) სწრაფ ქმედებას
ბ) თავისუფალ ნებას
გ) სწრაფვას მიზნისაკენ
დ) განწყობის შექმნას
8. (1 ქულა)  არჩევანის გაკეთება რამდენიმე შესაძლო ვარიანტს შორის არის:
ა) გადაწყვეტილების მიღება
ბ) ქმედება მიზნისათვის
გ) სწრაფვა სრულყოფისაკენ
დ) განწყობის შექმნა
9.(1 ქულა) დაასრულე განმარტება, აირჩიე სწორი პასუხი:
         როდესაც ადამიანს უწევს არჩევანის გაკეთება ორ თანაბარ არასასიამოვნო შესაძლებლობას შორის, - არის:
ა) ხასიათი
ბ) კონფლიქტი
გ) დილემა
დ) დაპირისპირება
 10. (1 ქულა) საქართველოში სახალხო დამცველის ინსტიტუტი შეიქმნა
ა) 1990 წელს
ბ) 1999 წელს
გ) 1995 წელს
დ) 1991 წელს


























კლასი IX __თარიღი __________________

სახელი, გვარი __________________________________

№1 შემაჯამებელი ტესტირებასამოქალაქო განათლებაში

 ვარიანტი 2

1.        (1 ქულა) ძველ რომში „პირი კანონის გარეშე“ნიშნავდა
ა) მოსამსახურეს                                         
 ბ)  მოსამართლეს 
გ) მსაჯულს
დ) პერსონას
              2.  (1 ქულა)ძველი ბერძნული წარმოშობის მიხედვით ცხოვრება ბეჭდავს
ა) წიგნს                                                             
ბ) ხასიათს
გ) ციხეს
დ) კარებს

           3. (1 ქულა)ადამიანის მნიშვნელოვანი და ძვირფასი მახასიათებლები, რა მოსწონს, რას მიიჩნევს სწორად, მიგვანიშნებს
ა) ღირებულებებზე
ბ) ქცევებზე
გ) ამოცანებზე
დ) სირთულეებზე

4. (1 ქულა) იმას, თუ როგორ აღწევს და ინარჩუნებს პიროვნება იმას, რაც მისთვის ძვირფასი და მნიშვნელოვანია, გვიჩვენებს
ა) პრინციპები
ბ) წესები
გ) ღირებულებები
დ) ქცევები
           5.  (1 ქულა) ადამიანის „თვითდამკვიდრების მოთხოვნილება“ ფსიქოლოგ კლეიტონ ალდერფერმის ცხრილითმიეკუთვნება შემდეგ ძირთად ჯგუფს
ა) არსებობას
ბ) ურთიერთობას
გ) პიროვნულ ზრდას
დ) ქმედებას

6. (1 ქულა)ადამიანის გარკვეული ნიჭითა და მონაცემებით დაბადებას ეწოდება
ა) თავისუფალი ნება
ბ) გამოხატვის თავისუფლება
გ) შეძენილი ინტერესი
დ) თანდაყოლილი მონაცემები

7. (1 ქულა)პიროვნების წარმატებაზე ამა თუ იმ სფეროში გავლენას ახდენს
ა) სოციალური მემკვიდრეობა
ბ) თანდაყოლილი მონაცემები
გ) გენეტიკური კოდი
დ) შეძენილი ინტერესი

        8.(1 ქულა) როგორც ერთი კონკრეტული ადამიანის ცხოვრებაზე, - ისე ადამიანთა ჯგუფზე, ან მთლიანად საზოგადოებაზე გარკვეული ზეგავლენა შეიძლება მოახდინოს
ა) ადამიანის ქცევამ
ბ) ჯგუფის წევრებმა
გ) პიროვნების არჩევანმა
დ) კარგმა გარემომ

9.(1 ქულა) უფლება, რომელიც დაბადებიდანვე მოიპოვება და მათი შეზღუდვა არ შეიძლება - არის:
ა) საერთო უფლება
ბ) კონკრეტული უფლება
გ) შეძღუდული უფლება
დ) აბსოლუტური უფლება

10.(1 ქულა) „ადამიანის უფლებათა საყოველთაო დეკლარაცია“, როგოც ყველაზე მნიშვნელოვანი და გლობალური ადამიანის უფლებათა დოკუმენტი მიღებული იქნა
ა) 1945 წელს
ბ) 1950 წელს
გ) 1948 წელს
დ) 1955 წელს









კლასი IX __თარიღი __________________

სახელი, გვარი __________________________________

№1 შემაჯამებელი ტესტირებასამოქალაქო განათლებაში

 ვარიანტი 3


1.    (1 ქულა) სად ვითარდება პიროვნება, სად სწავლობს იგი, რა არის მისთვის  მნიშველოვანი,  სად უყალიბდება ხასიათი და ნებისყოფა?

ა)საზოგადოებაში
ბ) სახელმწიფოში
გ) ჩაკეტილ  სივრცეში
დ) არასასურველ გარემოში

2.      (1 ქულა)თითოეულ ადამიანს, როგორც პიროვნებას რით განესაზღვრება ხასიათი?რომელსაც უფრო ხშირად ავლენს ადამიანებთან ურთიერთობაში.

ა)მერყევი ბუნებით.
ბ)მდგრადი თვისებებით.
გ)ცვალებადი ბუნებით.
დ)მკაცრი გამომეტყველებით.

3.    (1 ქულა)რა უდევს საფუძვლად ადამიანის ამა თუ იმ მოქმედებას მოთხოვნილებათა დასაკმაყოფილებლად?

ა)ნებისყოფა.
ბ)შესაძლებლობა.
გ)სურვილი.
დ)ქმედება.

4.    (1 ქულა)ადამიანის_“თანამოაზრეთა შეძენის მოთხოვნილება“, რომელი ძირითად  ჯგუფს მიეკუთვნება ფსიქოლოგ კლეიტონალდერფერმის ცხრილით?

ა)პიროვნულ ზრდას.
ბ)არსებობას.
გ)ქმედებას.
დ)ურთიერთობას.


5.    (1 ქულა)“თუ პიროვნებას ძალიან  აინტერესებს მათემატიკა და თავისუფალ დროს ყოველთვის ხსნის ამოცანებს“._ ასეთ ქმედებას რა ეწოდება?

ა)მოთხოვნილებების დაკმაყოფილება.
ბ)ირიბი ინტერესი.
გ)პირდაპირი ინტერესი.
დ)სწრაფი ქმედება.

6.    (1 ქულა)რას ნიშნავს, როცა პიროვნებას შეუძლია გააზრებული, წინდახედული გადაწყვეტილებების მიღება?

ა)თავისუფალ ნებას.
ბ)უნებისყოფობას.
გ)სხვაზე დამოკიდებულებას.
დ)მერყევ გადაწყვეტილებას.

7.    (1 ქულა)როგორი პიროვნება  ითვალისწინებს, მაგრამ ბრმად არასოდეს ენდობა მეგობრებს და ფოქრობს საკუთარი გადაწყვეტილების როგორც მყისიერ, ისე გრძელვადიან შედეგებზე?

ა)სწრაფად მოაზროვნე.
ბ)ზერელედ მოაზროვნე.
გ)დინჯად მოაზროვნე.
დ)კრიტიკულად მოაზროვნე.

8.    (1 ქულა)რა არის სასურველი შედეგი ან მდგომარეობა, რომლის მიღწევაც გვინდა?

ა)სურვილი.
ბ)მიზანი.
გ)გადაწყვეტილება.
დ)ქმედება.

9.    (1 ქულა)რამდენი მუხლისაგან შედგება ადამიანის უფლებათა საყოველთაო დეკლარაცია?

ა)30 მუხლისაგან.
ბ)25 მუხლისაგან.
გ)20 მუხლისაგან.
დ)35 მუხლისაგან.

10. (1 ქულა)რა არის დამქირავებელთა და დასაქირავებელი სამუშაო ძალის ინტერესების შემათანხმებელი მექანიზმი?

ა)შრომის კანონი.
ბ)დამსაქმებელთა ასოციაცია.
გ)შრომის ბაზარი.
დ)შრომის კოდექსი.












სამოქალაქო განათლება
მე-  2 რე -  სემესტრი  5-ე  შემაჯამებელი 
თვე                          რიცხვი              წელი  
  გვარი,  სახელი    -      
IX-კლასი

1.ადამიანის უფლაბათა დეკლარაციის პირველ მუხლში წერია: ,,ყველა დადმიანი იბადება თვისუფალი და თანასწორი თვისი ღირსებითა და  უფლებებით“. ჩამოთვლილი უფლებებიდან, რომელი მიეკუთვნება ადამიანის ფუნდამენტალურ უფლებებს?
ა.შემოსავლის ქონების უფლება;
ბ.გადაადგილების უფლება;
გ.კერძოსაკუთრების ქონების უფლება;
დ. რელიგიისა და სინდისია თვისუფლება.
2.ჩამონათვალიდან რომელი არ არის კულტურული მრავალფეროვნების ორგანიზების ორ ძირითად ფორმათაგან ერთ-ერთი?
ა.სეგრეგაცია;
ბ.ასიმილაცია;
გ.კონკურენცია.
3.რა ეწოდება ადმიანის დისკრიმინაციის ან  პიროვნული უკმაყოფილებას მისი უნიკალური
თავისებურებით, რომლითაც იგი განსხვავდება სოციალური გარემოსგან?
ა.სტიგმა;
ბ.ბულინგი;
გ.სტერეოტიპი;
დ.სოცოალიზაცია.
4.რა ეწოდება მმართველობის ფორმას, რომლის დროსაც ერთი პირია შეუზღუდავი, უმაღლესი ძალაუფლების მატარებელი.
ა.თეოკრატია;
ბ.ავტოკრატია;
გ.ოხლოკრატია;
დ.არისტოკრატია.
5.ეკონომიკურ სიტუაციას, როდესაც ბაზარზე მრავალი მომხმარებლის მოთხოვნას რამდენიმე მსხვილი სუბიექტი აკმაყოფილებს, რა ეწოდება?  ასეთ ბაზარზე შეღწევა გართულებულია და დიდი ინვესტიციას მოითხოვს.
ა.მონოპოლია;
ბ.ოლიგოპოლია;
გ.კონკურენცია;
დ.სრულყოფილი კონკურენცია.
6.საქართველოს საკანონმდებლობით ქვეყნისათვის საგარეო საფრთხის არსებობის შემთხვევაში საომარი მდგომარეობის გამოცხადების უფლება აქვს:
ა.პრეზიდენტს;
ბ.პრემიერ მინისტრს;
გ.თავდაცვის მინისტრს;
დ.პარლამენტის თავჯდომარეს.
7.გაეცანით სქემას და დასახელეთ საწარმო რესურსების სახეები:


საწარმო
რესურსები


                                                                                                      



7.(2ქ.)დაამყარეთ შეაბამისობა  I სვეტშიმოცემულპიროვნებისქცევისმახასიათებლებსდა
II  სვეტში მოცემულ ქცევის მოდელებს შორის:
I.ქცევის მახასიეთებლები
II. ქცევის მოდელი

ა.პიროვნებათვითდამკვიდრებასახორციელებსსხვათახარჯზე;

ბ.შეუძლია საკუთარი შეესაძლებლობებისა და ინტერესების სხვათა უფლებებთან შეთნხმება.

გ.პიროვნებას აქვს დანაშაულის გრძნობა როგორც წარმატების, ისე წარუმატებლობის შემთხვეევაში;

დ.სხვები ახორციელებენ თვითდამკვიდრებას პიროვნების ხარჯზე;

ე.ცდილობს სხვებს აგრძნობინოს თვი დამნაშავედ. არ აქვს დანაშაულის გრძნობა.

ვ.გამოყოფს სხვათა პასუხისმგებლობას საკუთარი პასუხისმგებლობისაგან;

ზ.წარმატებას მიაწერს გარემოვლენებს;

თ.აცნობიერებს საკუთარ ემოციებს, გამოხატავს მათ სიტყვებით და უკავშირებს სხვათა შთაბეჭდილებებს.






1.აგრესიული



2.პასიური



3.თვდაჯერებული

I

II










8.რომელი საერთაშორისო დოკუმენტი განეკუთვნება ჰუმანიტარული სამართალის სფეროს?
ა.ორჰუსის კონვენცია;
ბ.1949 წლის ჟენევის კონვენცია;
გ.ევროპის სოციალური ქარტია;
დ.ადამიანის უფლებათა საყოველთაო დეკლარაცია.

9.რა ეწოდება სრულწლოვანი მოქალაქის შესაძლებლობას საკუთარი ქმედებით შეიძინოს და განახორციელოს სამოქალაქო უფლებეი, იკისროს და შეასრულოს სამოქალაქო ვალდებულებები.
ა.ემანსიპაცია;
ბ.ქმედუნარიანობა;
გ.უფლებაუნარიანობა;
დ.შეზღუდული ქმედუნარიანობა.
10.რა ეწოდება განსხვავებული ადმიანის, ჯგუფის, უცხო კულტურის მიმართ სიძულვილს?
ა.სეგრეგაცია;
ბ.ქსენოფობია;
გ.სოციოფობია;
დ.დისკრიმინაცია.






















11.დემოკრატიული მართველობის რომელი ფორმა ითვალისწინებს სახელისუფლებო უფლებამოსილების განხორციელებას მოქალაქეთა მიერ არჩეული პირების მიერ?
ა.უშვალო;
ბ.პირდაპირ;
გ.მონაწილეობითი;
დ.წარმომადგენლობითი.
12.სქემაზე არათანმიმდევრულად არის მოცემული ქვეყნები, სადაც მეოცე საუკუნის დასაწყისიდან ქალებს მისცეს არჩევნებში მონაწიელეობის უფლება.
 




დაალაგეთ ქვეყნები ქრონოლოგიურად ქალებისათვის არჩევნებში ხმის მიცემის ყფლებების მინიჭების თარიღების მიხედვით.


1


13. სამოქალაქო ინიციატივები შეუსაბამეთ მათი განხორციელებისათვის საჭირო მოქალაქეთა რაოდენობას:


ა.საკანონმდებლო ინიციატივა

ბ.რეფერენდუმის დანიშვნის მოთხოვნა

გ.პოლიტიკური გაერთიანების (პარტიის)
დამფუძნებელი ყრილობის ჩატარება

1.არანაკლებ 300 ამომრჩეველი

2.არანაკლებ 30 000 ამომრჩეველი

3.არანაკლებ 200 000 ამომრჩეველი

არანაკლებ 100 000ამომრჩეველი


I
II




14. დაადგინეთ  შესაბამისობა საერთაშორისო ორგანიზაციებისა და მათ ემბლემებს შორის:
I
II

















1.ევროპის კავშირი


2.მსოფლიო სავაწრო ორგანიზაცია


3.ევროპის უსაფრთხოებისა და თანამშრომლობის ორგანიზაცია


4.გაერთიანებული ერების ორგანიზაცია


5ჩრდილო ატლანტიკური ხელშეკრულების  ორგანიზაცია

I

II





15. დაალაგეთ  საქართველოს მოქალაქის უფლებები მათი გამოყენების ასაკის შესაბამისად:
1.მოსამართლეობა;
2.საკრებულოს წევრობა;
3.საკუთარი ქონების განკარგვა;
4.პრეზიდენტობის კანდიდატობა.





16. ჩამონათვალიდან რომელი სახელმწიფო ორგანოა დამოუკიდებელი და არ მიეკუთვნება სახელმწიფოს ხელისუფლების არცერთ შტოს?
ა.სახალხო დამცველი;
ბ.ფინანსთა სამინისტრო;
გ.საკონსტიტუციო სასამართლო;
დ.პარლამენტის ევროპასთან ინტეგრაციის კომიტეტი.
17.რომელია მართებული მსჯელობა რეფერენდუმსა და პლებისციტს შორის არსებულ განსხვავებაზე?
I. რეფერენდუმის შედეგებს კანონის ძალა აქვს/ ხოლო პლებისციტის შედეგები სარეკომენდაციო ხასიეთისაა.
II.რეფერენდუმი ტარდება მთელი ქვეყნის ტერიტორიაზე, ხოლო პლებისციტი მოქალაქეთა მხოლოდ გარკვეულ ჯგუფებზეა გათვლილი.
ა.მხოლოდ  I
ბ.მხოლოდ II
გ.ორივე
დ.არცერთი
18.ვინ არის  მეოთხე ხელისუფლებას?
ა.მასმედია;
ბ.სასმართლოს;
გ.აღმასრულებელ ხელისუფებას;
დ.პარლამენტს.
19.რა ეწოდება განსხვავებული აზრებისა და შეხედულებების თანარსებობას.
ა.ეიჯიზმი;
ბ.ნეპოტიზმი;
გ.პლურალიზმი;
დ.ეგოცენტრიზმი.














სწორი პასუხები

1.-დ
2.-გ
3.-ბ
4.-ბ
5.-ბ
6.-ა
7.-
8.-ბ
9.-ა
10.-ბ
11.-დ
12.-
13.-
14.
15.-
16.-ა
17.-ა
18.-ა
19.-გ


Комментариев нет:

Отправить комментарий